בעיתונות המודפסת, יום ראשון הוא חלש מטבעו. חומרים שנאגרו שוחררו בשלל מוספי סוף-השבוע, וצריך ללקט חומרים חדשים בשישבת המנומנם. כך מצאו את עצמם שני סיפורים גדולים מיום חמישי שעבר בקריקטורה של יום ראשון השבוע (17.10.10): סיומו המוצלח של מבצע חילוץ הכורים הלכודים בצ'ילה, וקריאת התיגר של בכירי מפלגת העבודה על היו"ר אהוד ברק, ששיאה בהודעת השר יצחק (בוז'י) הרצוג כי יתמודד על ראשות המפלגה.

בקריקטורה הפך המכרה למטפורה למצבו הפוליטי של ברק. כלומר, בשלוש הקריקטורות: שלמה כהן ב"ישראל היום" כלא את בכירי המפלגה במכרה, מתלבטים אם עליהם להיכנס למעלית ולצאת אל האופוזיציה; דניאלה לונדון-דקל ב"ידיעות אחרונות" הציגה את ברק ככורה שננטש לבד במכרה; ועמוס בידרמן ב"הארץ" הראה את בכירי המפלגה גוררים את ברק הכפות אל המעלית במטרה לשגרו בחזרה לבטן האדמה.

אין סיבה לחשוד שהקריקטוריסטים הנכבדים מעתיקים זה מזה, כשם שאין סיבה לחשוד שעורכי העיתונים המתחרים מתאמים ביניהם אילו ידיעות יופיעו בשער ומה תהיה הכותרת הראשית. הדמיון נובע מן הסתם מתפיסות והלכי רוח משותפים, שמובילים לסדר יום חדשותי דומה המזין את הקריקטוריסטים. אלה לא יכולים להרשות לעצמם קריקטורה בלתי מובנת או לא רלבנטית.

עוד קריקטורות משובטות

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד מבקר את מנהיג חיזבאללה בלבנון ומחלץ אותו מהבונקר כמו המחלצים מצ'ילה. ערן וולקובסקי ב"הארץ" (15.10.10) ושי צ'רקה ב"מקור ראשון" (15.10.10).

אותרה עוזרת הבית שהועסקה בניגוד לחוק בבית אהוד ברק ונילי פריאל. הם מבקשים שיחזירו אותה כדי שתחזור לנקות. עמוס בידרמן ב"הארץ" ויותם פישביין ב"ידיעות אחרונות" (18.10.10).

המספרים הזוכים בלוטו חזרו על עצמם בתוך פחות מחודש. דמויות המספרים מקמפיין מפעל הפיס ננזפות על הפאשלה. אור רייכרט ואני בבלוגי, "חדר 404" (18.10.10), ויותם פישביין ב"ידיעות אחרונות" (19.10.10).

בעקבות העלייה החדה במחירי העגבניות, יועצי השקעות מציעים להשקיע בהן. יותם פישביין ב"ידיעות אחרונות" (28.9.10) ויונתן וקסמן ב"כלכליסט" (14.10.10).

נתקלתם בקריקטורות משובטות נוספות? שלחו לי באימייל ido@kenans.net