ביום חמישי בשבוע שעבר נחסם ערוץ היו-טיוב של האתר "מבט לתקשורת פלסטינית" על-ידי מערכת יו-טיוב. האתר עוקב אחר התקשורת הפלסטינית הכתובה והמשודרת, בעיקר אחרי מופעי שנאה לישראל וליהודים, שלדעת מפעילי האתר אינם מקבלים את הסיקור הראוי בכלי התקשורת המרכזיים בישראל. ערוץ היו-טיוב של האתר מונה מאות סרטונים ופועל כבר כמה שנים.

חסימת סרטונים ביו-טיוב אינה קשה במיוחד: כל גולש יכול לסמן (flag) סרטון ולשלוח למערכת יו-טיוב תלונה על תוכנו. במקרה כזה הסרטון יוסר לרוב באופן אוטומטי. לפי איתמר מרכוס, עורכו הראשי של האתר, הסיבה לחסימת הערוץ היתה תלונה על "Hate Speech", אלא שבאופן אירוני, "שיח השנאה" הובא דווקא בהקשר ביקורתי:

"אחד הסרטים ביו-טיוב שלנו הראה מחבל חמאס בווידיאו שצילם לפני שיצא למשימת ההתאבדות שלו, שאכן יצאה לפועל. בסרטון הוא מספר שהוא רוצה לשתות דם יהודי ושהילדים שלו ישתו דם יהודי וכו'. זה סרטון מלפני כמה שנים, אבל לפני כמה חודשים שיפצנו קצת את הכתוביות והעלינו אותו מחדש".

לדברי מרכוס, "זאת לא הפעם הראשונה שמתלוננים עלינו, וזה כמובן מגוחך כי אנחנו מתעדים את נאומי השנאה האלה, לא מייצרים אותם. בפעמים הקודמות שהתלוננו עלינו יו-טיוב הורידו את הסרט הבודד. הפעם יו-טיוב סגרו את כל החשבון. היינו מופתעים, ניסינו לעשות משהו, כתבנו מכתב רשמי ליו-טיוב, פנינו אליהם דרך האתר, ולא קיבלנו תשובה". ביום ראשון הוסרה החסימה.

מגוגל, בעלי יו-טיוב, נמסר כי הם מסרבים להגיב לגבי הדרך שבה הם מטפלים בסרטון זה או אחר, ולא מסרו תגובה לשאלה אם מדיניות ה"פלגינג" שלהם אינה מועדת לניצול לרעה. בתגובה כללית שמסרו נאמר כי "מדי דקה מועלות ליו-טיוב 35 שעות של וידיאו. לעתים קורה כי סרטונים המופיעים באתר מזוהים באופן שגוי כפוגעניים ומפירים את מדיניות האתר, ועל כן מוסרים. כאשר הדבר מובא לידיעתנו, אנו בוחנים את הסרטון ופועלים בהתאם לנהלים, ובמידת הצורך גם מחזירים את הסרטון שהוסר לאתר".