הקריירה של ג'ו מוטו כחפרפרת היתה קצרה מהצפוי. בסך-הכל הספיק לפרסם באתר הרכילות גוקר (Gawker) שתי רשימות לפני שנחשף ופוטר. כעת הוא עלול להיתבע על שהדליף מידע ממקום עבודתו, על אף שאותו מקום עבודה, רשת פוקס-ניוז השמרנית, הוא גוף עיתונאי, מי שאנשיו אמורים לאתר בעצמם מקורות שידליפו להם סיפורים. לא רק מוטו: פוקס מאיימת לתבוע גם את אתר גוקר, על שפירסם את טוריו של עובד רשת פוקס.

הרשימה הראשונה של מוטו עסקה בידיעה על הנשיא ברק אובמה, והיא פורסמה באתר השייך לרשת פוקס-ניוז. הרשימה לוותה בסרטון וידיאו של מי שעתיד להתמודד מול אובמה על הנשיאות, הרפובליקאי מיט רומני, כשהוא מדבר על הסוסים שלו. הרשימה השנייה של מוטו הוקדשה לתנאי העבודה המחפירים ובעיקר למצב הרעוע של השירותים בבניין מערכת הרשת.

ג'ו מוטו במערכת התוכנית "אוריילי פקטור" (צילום מסך, אתר גוקר)

ג'ו מוטו במערכת התוכנית "אוריילי פקטור" (צילום מסך, אתר גוקר)

בתוך פחות מיממה, עוד לפני שמוטו הספיק לפרסם את רשימתו השלישית, על צביעותו של המראיין הבכיר שון האניטי, הודיע דובר הערוץ כי החפרפרת התגלתה. מוטו ניסה להכחיש, אבל בתוך כמה שעות הודה שנתפס וחשף לעולם את זהותו – מפיק בתוכניתו של ביל אוריילי. הוא פוטר למחרת.

חפירותיו של מוטו, כך התברר בדיעבד, לא היו מעמיקות דיין. המידע שסיפק לגוקר היה שולי, ומנגד – הוא לא טרח לטשטש את עקבותיו כראוי. מוטו השתמש בהרשאת המחשב שלו כדי לסקור את קטעי הווידיאו שהודלפו ופורסמו בגוקר, וכך חשפו אנשי הרשת את זהותו.

תגובתו הראשונית של נשיא הרשת, רוג'ר איילס, לקיומה של חפרפרת בארגונו היתה מבודחת. "אני החפרפרת", אמר לכתב ה"ניו-יורק טיימס" זמן קצר לפני שמוטו נחשף. התגובה הרשמית היתה פחות ידידותית. עם חשיפתו הצהירו בפוקס כי ישקלו לנקוט צעדים משפטיים. למחרת היום שבו נחשף מוטו הגיע אליו ולאתר גוקר מכתב מעורכי-הדין של פוקס.

עורכי-הדין טענו כי מעשיו של מוטו ושל האתר הם "ככל הנראה פליליים". הם דרשו ממוטו לא לכתוב עוד לאתר ולא להעביר אליו מידע, ובמקביל דרשו מהאתר לחדול מהפרסומים ולהשיב לרשת את כל מה שהדליף להם מוטו. בתגובה פירסם גוקר את המכתב שקיבל מעורכי-הדין, מתחת לתצלום של ביל אוריילי בחברת אשה חשופת חזה. נראה שגם איילס איבד את חוש ההומור. בשיחה עם תלמידי תקשורת אמר כי "החפרפרת מאמינה בגניבה, חוסר נאמנות, בגידה בעמיתים, שקרים להנהלה".

"יהיה זה צבוע ומגוחך מצד חברת ניוז-קורפ לתבוע אותנו על פרסום מידע לא מזיק על הנעשה בפוקס", אמרה היועצת המשפטית של גוקר, גבי דרבישייר, לאתר Am Law Daily, "אבל אם הם רוצים להיפגש בבית-המשפט, נגיע מוכנים".

בראיון שהעניק לרשת CNN תיאר מוטו את מעשיו כזעקה נואשת לעזרה ("Primal Scream", כלשונו), שיצאה מגרונו של עובד פוקס-ניוז שלא היה יכול להמשיך עוד יום אחד במשרתו. מוטו סיפר כי חיפש עבודה בערוצי חדשות אחרים, אך הוחרם בשל עבודתו בפוקס והעריך כי כעת לא ימצא עבודה נוספת בתעשיית החדשות. לפי האתר "Forbes", מוטו קיבל 5,000 דולר עבור ההדלפות והרשימות שהביאו לסיום הקריירה שלו.

לפי פרשנית פורבס, קשמיר היל, מוטו עלול להסתבך בשל סכום זה. החוק בניו-יורק אוסר על העתקה בלא אישור של חומרים ששוויים למעלה מ-2,500 דולר. מוטו, כאמור, העביר קטעי וידיאו לאתר גוקר, וקיבל סכום כפול. אשר לאתר, אפשר שגם הוא יינזק, אם יוחלט להעמידו לדין על ריגול תעשייתי. הנכונות המוצהרת של אנשי אתר גוקר לשלם עבור מידע, שאינה נפוצה בנוף העיתונאי בארה"ב, והנכונות של מוטו לקבל תשלום עבור הדלפות, עלולות לסבך אותם במשפט ארוך.