ינון מגל הפר את תנאי החוזה שלו ברשות השידור, נהג בזלזול כלפי מנהל חטיבת החדשות משה נסטלבאום והפסיק על דעת עצמו לעבוד ברשות, זאת בניגוד למוסכם בחוזה בין הצדדים, כך טוענת רשות השידור בכתב הגנה שהוגש השבוע לבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים.

לפני כשלושה חודשים פנה מגל לבית-הדין לעבודה בתביעה לקבל פיצוי בסך למעלה מ-700 אלף שקל, לאחר שלדבריו נאלץ להתפטר מרשות השידור בגין התנכלויות ההנהלה. בכתב ההגנה, שהוגש על-ידי עו"ד הילי לויט-מאיר, מכחישה הרשות שפעלה להדיח את מגל מתפקידו ומציינת כי "לא ידוע לה על התנכלות של מי מטעמה לתובע".

מגישי "מבט" מירב מילר וינון מגל, באולפן. 10.11.08 (צילום: אנה קפלן)

מגישי "מבט" מירב מילר וינון מגל, באולפן. 10.11.08 (צילום: אנה קפלן)

עוד נטען בכתב ההגנה כי התנהלותו של מגל בחודשים שלפני עזיבתו את הרשות היתה "מבזה ומזלזלת, לשון המעטה". לפי כתב ההגנה, מגל נהג "להשתלשל אל ישיבת המערכת מתוך פתח החירום של הבניין", ולכמה מישיבות המערכת הגיע "בחברת בנו הקטן, דבר שאינו נהוג בחדר החדשות". כמו כן נטען כי מגל התבקש שלא להגיע לשידור מהדורות "מבט" בסנדלים או כפכפים, "לאור העובדה כי באולפן מותקנות מצלמות רחף (מצלמות המותקנות על גבי מנוף, המאפשרות לראות את האולפן כמעט מכל זווית אפשרית)", אך סירב להיענות לבקשה.

לטענת הרשות, מגל סירב לבצע משימות שהוטלו עליו. בין היתר נטען כי מגל סירב להכין כתבת "חבצלת" על אריאל שרון, וכתבות אחרות, בטענה שמלאכה זו מנוגדת לתנאים בחוזה העבודה שלו. כמו כן נטען כי במרץ האחרון סירב להוראת מנהל החטיבה נסטלבאום להקדים את בואו למערכת, להגיע לישיבות אחר הצהריים של מהדורות "מבט" ולכתוב את הפתיחים של הכתבות במהדורה.

"הופתעתי מאוד לקבל את הודעתך [...] לפיה ישתנו תנאי עבודתי", כתב מגל לנסטלבאום במכתב המצורף לכתב ההגנה. "[...] ציפיתי כי במערכת 'מבט', שאני רואה עצמי חלק בלתי נפרד ממנה ומשקיע את כל מרצי בה, תתקיים ישיבה מסודרת, עם התייעצות ובחינה של הדברים, בטרם יתקבלו החלטות חותכות, העומדות בניגוד גמור לחוזה העבודה שלי, ומשנות את תנאי עבודתי. לפיכך איני יכול לקבל הודעה חד-צדדית על הגדלת היקף תפקידי ועל שינוי מהותי בתנאי עבודתי. בהתאם, אמשיך למלא את תפקידי במסירות כפי שעשיתי עד היום, ובאותם תנאים. לפני סיום אני מבקש להביע את תקוותי כי המהלך הנוכחי אינו חלק מניסיון להדיח אותי מתפקידי, וזאת על-פי הידיעות שהתפרסמו בתקשורת בשבועות האחרונים".

אגב, רשות השידור מכחישה בכתב ההגנה כל קשר לפרסומים הללו וטוענת שלא היא האחראית להם. גם בזמן אמת הוכחש כל קשר לפרסומים. "אינני אחראי על הידיעות שמתפרסמות בתקשורת", השיב נסטלבאום למגל והבהיר לו כי ההוראות שקיבל אינן חורגות מהסכם העבודה בינו לבין הרשות. אולם לפי כתב ההגנה, "ממועד זה ואילך החל התובע [מגל] לנהוג בזלזול כלפי מנהל חטיבת החדשות, ומיאן לקבל את הוראותיו".

38307-09-12