לחצו להגדלה

לחצו להגדלה

"בלי אור כהן ויובל דיין למי אכפת מה יהיה בגמר..." סטטוס כמו זה, שעוסק בתוכנית הבידור הפופולרית "ד'ה ווייס", הוא לא מחזה נדיר בפייסבוק, אולם פרסומו על ידי מפעילי דף הפייסבוק הרשמי של העיתון הכלכלי "כלכליסט" עורר פליאה אצל חלק מהגולשים.

"הפעם בפינת WTF: ואתם אמרתם שאין בישראל עיתונות נושכת...", כתב הגולש טל איתן על הסטטוס. ערן דאי כתב: "אני מאד מקווה שמי שמנהל את העמוד הזה פשוט התבלבל בינו לבין עמוד אחר...". "מי מנהל להם את הפעילות בכלכליסט?", תהה הגולש אריאל רביב. גולשים אחרים ניסו להבין אם ל"כלכליסט" ולזכיינית ערוץ 2 רשת, שם משודרת התוכנית, הסכם שיתוף פעולה.

חלק ממנהלי הדף תמהו גם הם על הסטטוס: הם לא זכרו שהעלו עדכון כזה. הסטטוס נמחק, ותחתיו פורסם הסטטוס "... ואחרי שהורדנו את הפוסט המוזר על THE VOICE שהסתנן איכשהו לקיר שלנו לא נותר לנו אלא להודות לכם על הערנות ולברך את כולכם בשבוע טוב".

גם הסטטוס הזה עורר תגובות כועסות ולעגניות: "כבר הבהלתם אותי, חשבתי שגם אתם נדבקתם במגפת השטחיות... טוב לדעת שלא!", כתב רביב ארמיה. "חחחחחחח מה אתם מוחקייייייים את מה שכתבתייייי, פתטים", כתב שי תקל לוי. ואיתן כתב בתגובה: "ב'כלכליסט' טוענים שהסטטוס הסתנן איכשהו, מאוד מוזר באמת. תגובתי היתה: 'עלק הסתנן איכשהו. סטטוסים אינם מסתננים - הם מפורסמים. על ידי אנשים. העם (החלק האינטיליגנטי שבו, בכל אופן) דורש הסבר ולא תירוץ קלוש ומופרך שכזה. תודה'". בהמשך נמחק גם סטטוס ההתנצלות מהדף של "כלכליסט".

הנה ההסבר: את הסטטוס פירסם יואל אסתרון, מו"ל "כלכליסט". אסתרון נמנה עם קבוצה של מספר עובדים ב"כלכליסט" להם הרשאות לניהול דף הפייסבוק של העיתון. אסתרון התכוון לפרסם את הסטטוס על "ד'ה ווייס" בפרופיל הפרטי שלו, אך לא שם לב שהוא מחובר כמנהל הדף, ומחק אותו אחרי שגילה את טעותו. "כל יום, ובטח כל לילה, אני לומד משהו חדש על הרשתות החברתיות", אמר אסתרון ל"העין השביעית". "זה היה שיעור מעניין על גבולות השיח הכלכליסטי, ואולי נותן רעיון שאנחנו יכולים קצת להרחיב אותו".