חברת רשת 13 הסירה מאתר האינטרנט ומחשבון הפייסבוק שלה סרטון קצר שיצא נגד חיסוני ילדים. דוברת חברת הטלוויזיה, יעל גאוני, מוסרת כי הסרטון הוסר בגין התגובות הזועמות שעורר ולאחר שלא מצאו בחברה אף רופא שיסכים להשתתף בסרטון המציג את הצד החיובי של חיסוני ילדים.

אתמול עלה לעמוד הפייסבוק של רשת ולאתר האינטרנט שלה סרטון במסגרת פינת "הדיבור" שמפיקה חברת הטלוויזיה. בסרטון כיכבה אושרה בלפולסקי, שהציגה את עצמה כמהנדסת מהטכניון, "ריאלית, לוגית", שפועלת על סמך ידע ומשום כך החליטה לא לחסן את ילדיה.

בין היתר אמרה בלפולסקי: "חיסון לעולם לא יוכל לספק את אותה הגנה שמספקת תחלואה טבעית", ו"אם זה בכלל עובד, זה לא לכל החיים וזה בוודאי לא נטול סיכונים". עוד טענה בלפולסקי שמאחורי מדיניות החיסונים עומדים יצרני החיסונים: "למה הממסד ממשיך להתעקש שנתחסן? פשוט: בפועל, מי שמקבל את ההחלטות מקבל את ה'מידע' שלו מאנשי שיווק של היצרנים".

את הסרטון שלה סיימה בלפולסקי בהמלצה "תחשבו על זה", אולם הוא הניב בעיקר זעקות שבר נגד חברת רשת, שהפיצה את מסריו. רופאים יצאו נגד הסרטון וגם גולשים מן השורה, הורים לילדים. גם אשת התקשורת עירית לינור, שבנושאים כמו שינוי האקלים תופסת עמדה אנטי-מדעית, יצאה נגד הסרטון. נראה שהביקורת על רשת הכריעה אותה, והיום היא הסירה את הסרטון הן מהאתר והן מעמוד הפייסבוק שלה.

"הבוקר התקבלה החלטה להוריד את 'הדיבור' בנושא החיסונים מאתר רשת ומעמוד הפייסבוק של רשת, וזאת בשל אחריות אתית ורפואית", נמסר מדוברות רשת 13, "'דיבור' בנושא החיסונים עלה אתמול בשעות אחר-הצהריים וגרר תגובות רבות שהגיעו בין השאר גם לאתר רשת. במהלך שעות רבות ניסו עורכי האתר לייצר 'דיבור' מהזווית השנייה, אולם כל הרופאים שאליהם פנו השיבו בשלילה. מאחר ואנו לא בקיאים בנושא זה, ומאחר וראינו כי הנושא עורר תגובות נזעמות ומפוחדות מצד הציבור הרחב, הוחלט כאמור, מתוך אחריות, להוריד את 'הדיבור'".

עמותת מדעת, שיצאה נגד הסרטון ("המומים ומאוכזבים מכך שרשת משחקים בחיי אדם כדי להרוויח רייטינג ולייקים בפייסבוק"), מסרה בנוגע לתגובת רשת 13: "כאשר הגיעה אלנו הבקשה מהצוות של 'דיבור' לפרסם סרטון תגובה המציג את 'הדעה הרשמית' כנגד הסרטון ההוא, גם אנחנו סירבנו בתוקף. מדובר בהצעה צינית שנראה כי היא מחושבת לקבלת רייטינג נוסף ולהחיות את העימות המדומה. אין כל מקום לשיח של 'בעד ונגד' בנושא שלגביו קיים קונצנזוס כמעט מוחלט בקרב גופי המחקר והבריאות בעולם כולו. יתרה מכך, עצם הצגת סרטוני 'בעד ונגד' בנושא כזה מעבירה את המסר שההמלצה למתן חיסונים היא דעה ולא עמדה מנומקת, מבוססת ונתמכת על-ידי אלפי מחקרים.

"גופי התקשורת המתקדמים בעולם כבר הבינו שהתנהלות אחראית מחייבת להימנע מהתנהלות כזו, גם אם היא מייצרת את ה'שיח' המיוחל כל-כך. אנו שמחים שכעת התודעה הזו מתחילה לחלחל גם לכאן, ומברכים על ההחלטה האמיצה של רשת בכל זאת להוריד את הסרטון. להבא, יוטב אם אנשי תקשורת המעוניינים ליצור אייטמים בנושאים הקשורים בבריאות הציבור, וכפי שנכתב מטעמם, אינם בקיאים בנושא, יתייעצו עם המומחים".