שתי עזיבות דרמטיות של כתבים היו השבוע ב-one. באחת התפטר כתב משום שלא היה יכול לשאת יותר את ההתערבויות הלא ענייניות בתכנים שהביא. בשני פוטר כתב רק משום שהעז לדבר עם כותב שורות אלה, שנמצא בהליך משפטי עם האתר.

לפני כשבועיים הגיע אלי מידע מאיש תקשורת, שטען כי שחקני הכדוריד של מכבי ראשון-לציון זרקו כדורים לכיוונו של דין אלמס במטרה לפגוע בו, לאחר שיום קודם לכן פירסם כתבה ביקורתית על הקבוצה. אחד הכדורים פגע בעוצמה בפניו ושבר את המחשב שלו. אלמס, שהגיע לסקר את המשחק, עזב את האולם חבול וכואב. הנהלת הקבוצה הכחישה כי השחקנים ניסו לפגוע באלמס בכוונה תחילה. סיקור המשחק ומחזור הכדוריד כולו לא התפרסם באותו יום ב-one. גם לא נסיבות האירוע.

אלמס ביקש מהעורך הראשי של one, אסף אבולעפיה, לטפל באירוע. הוא ציפה שמעסיקיו יילחמו את מלחמתו ויתלוננו בפני הקבוצה ואיגוד הכדוריד. הוא היה בטוח שהאתר יפרסם ידיעה על המקרה ויגנה את התקיפה. אלא שדבר מכל אלה לא קרה. one, שאץ לפרסם כל תקרית פיזית או מילולית בתחום הספורט, בחר משום מה למחול על כבודו של הכתב שלו ואף להעלים מקוראיו הסבר להעדר הסיקור הפתאומי. אפילו ההזדמנות להפריח עוד הבטחה ל"פרסום ראשון", או לפחות "פרסום שני", לא פיתתה את עורכי האתר להתייחס לאירוע.

לאחר שהתקרית הגיעה לידיעתי, טילפנתי לאלמס, שגולל בפני את ההתרחשויות. ב-5 במרץ, שלושה ימים לאחר האירוע, פורסם הסיפור ב"העין השביעית". למחרת זומן אלמס לחדרו של אבולעפיה, שנזף בו קשות על שהתראיין אצל מי שבכירי האתר רואים בו "אויב". אלמס השיב לאבולעפיה כי בסך-הכל סיפר על התקיפה שעבר ולא דיבר נגד one. אלא שדינו נגזר. ארבעה ימים לאחר מכן זומן שוב אל אבולעפיה, שהראה לו את הדרך החוצה. אלמס קיבל מכתב פיטורים. במכתב לא צוינה הסיבה לפיטוריו.

כך הפך אלמס בתוך שבוע לקורבן שלוש פעמים. פעם אחת של הקבוצה שסיקר, פעם שנייה ושלישית של מקום העבודה שלו, שלא זו בלבד שלא הגן עליו, אלא אף פיטר אותו בפראות בגלל חשבונאות שמתנהלת גבוה מעל ראשו של הכתב הצעיר. אלמס, שהצטרף ל-one לפני כשמונה חודשים, לאחר שחרורו מהצבא, גילה מהר מאוד איפה הוא חי. שיעור כואב לבחור צעיר שהגשים חלום להיות כתב ספורט, אך למד על בשרו כיצד מתנהל התחום, או ליתר דיוק, אתר one.

למחרת פיטוריו של אלמס, נרשמה ב-one עזיבה נוספת: דרור רוזנפלד, כתב כדורגל המסקר את הפועל תל-אביב, הודיע על התפטרותו. מקורות באתר שמעורים בנסיבות ההתפטרות סיפרו כי רוזנפלד היה מתוסכל בגלל התערבות לא עניינית בעבודתו. פיחות במעמדו חל כשבכירי הפועל תל-אביב התפטרו במפתיע, ובחרו לבשר על כך ב"ידיעות אחרונות". אופירה אסייג, מנהלת התוכן של one, נזפה בו על שהסיפור הדרמטי לא התפרסם באתר. חבריו של רוזנפלד אומרים כי הטענות כלפיו היו מגוחכות, מאחר שאסייג נהגה לתקוף את דורון אוסידון, מי ששימש יו"ר הקבוצה והתפטר במחאה על התנהלות הבעלים אלי טביב, ולכן לא היה סיכוי שייתן את הסקופ הגדול דווקא ל-one.

בהמשך, מספרים חבריו של רוזנפלד, נרשמו כמה התערבויות בידיעות שהעביר. כך, למשל, במחאת האוהדים נגד הבעלים אלי טביב, צידד one באחרון ונהג להבליט את מסריו. פעמים רבות נדחק סיקור המחאה שהביא רוזנפלד, הוקטן ואף צונזר. ידיעות שהעביר שונו והוכנסו בהן תוספות שלא על דעתו ולא בידיעתו. במקרים אחרים הוא הודר מסיקור התנהלותו של טביב, שנמסרה לכתבים אחרים. לחקירה תחת אזהרה שעבר טביב במשטרה נשלחה כתבת אחרת של האתר.

כמה ימים קודם לכן, כשרואיין בתוכנית הספורט של רדיו תל-אביב, עלבה בו המנחה אופירה אסייג בעת השידור. כששאלה אותו על עימות בין אוהדי הקבוצה לטביב, אמר רוזנפלד כי לא שמע אותם מאיימים על הבעלים. פיני גרשון, חבר בפאנל התוכנית, העיר בהומור: "לא שמעת כי אתה מפחד מהם?". ואסייג עקצה: "נו מה, ברור, שהוא ידבר נגד האנשים?". כשרוזנפלד ניסה להמשיך נזפה בו: "תיתן לנו את שני הצדדים, בלי פרשנות שלך". במצב עניינים זה חש רוזנפלד שאין לו מה לחפש ב-one והודיע על התפטרותו.

העדר אינטגריטי, חוסר בושה ושיקולי עריכה בלתי ענייניים, שעליהם מצביעים מבקרי ספורט רבים, ביניהם כותב שורות אלה, מתגלים שוב ושוב כדנ"א של אתר one. עזיבותיהם של אלמס ורוזנפלד רק מחדדות מצב עניינים שידוע לכל, ומזמן: כתבים אמורים להתיישר על-פי עמדותיה של מנהלת התוכן, אופירה אסייג.

רוזנפלד בחר לבסוף לחלץ את עצמו מהמקום הזה. אלמס נבעט החוצה. הראשון ראוי למדליה על אומץ לב. פיטוריו של אלמס היו ירייה מהמותן. אלמס צריך לברך על גורלו.

ההתנהלות של one בשני המקרים הללו, על פניה, היא בריונית. זהו צדה האפל של ה"עממיות" שאימץ האתר כסימן ההיכר שלו: טשטוש גמור של הגבול בין דעה לידיעה, טבילה בקלחת האינטריגות והחשבונאות של עולם הספורט, הפיכה של "האובייקטיביות העיתונאית" לתיבה ריקה. לפעמים לא די בעמידה כמוכיחים בשער ובמחזור אינסופי, גם אם הכרחי, של הטענות על ההתנהלות האנטי-עיתונאית של האתר. לפעמים צריך פשוט לקום וללכת, בין אם מבחירה ובין אם לאו.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il