שלמה מן, עורך במדור הספורט של "מעריב" ומי שנחשף לאחרונה כמפעיל הבלוג "עומדים בשער", פוטר מעבודתו ב"מעריב". מן כתב במשך כמה חודשים את בלוג ביקורת התקשורת "עומדים בשער" באתר תפוז, ופרש מכתיבת הבלוג בחודש מרץ האחרון, לאחר איומי התביעה של אתר הספורט ONE, שטען כי בבלוג מתפרסמים דברי דיבה נגדו. בעבר היה מן עורך במדור הספורט של "ידיעות אחרונות" ועורך בכיר ברשת שוקן.

זהותו של מן נחשפה על-ידי ONE בכתב התביעה שהוגש נגדו בשבוע שעבר, על סך של מיליוני שקלים, ובבלוג "ולווט אנדרגראונד", שפירסם את שמות מושאי כתב התביעה. לא ברור כיצד השיג אתר ONE את פרטי זהותו של מן.

כאמור, לאחר שזהותו נחשפה, פוטר מן מ"מעריב". מן קיבל את ההודעה הבוקר, בפגישה עם עורך מדור הספורט של "מעריב" יואב גולן וסגנו. בעקבות ביקורת שהועברה בבלוג על אתר האינטרנט ONE, הגישו בשבוע שעבר נציגיו תביעה על סך שני מיליון שקל נגד מן ונגד מפעילי הבלוג הקודמים, עיתונאי הספורט רביב שכטר ("ישראל היום") ועודד קרמר, בגין הוצאת דיבה.

עדיין לא ברור כיצד גילו התובעים את זהותו של מן, שלטענתו השתמש באמצעי זהירות קפדניים. כיום פועל הבלוג על פלטפורמה עצמאית, ומפעילו הנוכחי, המזדהה בשם "תמיס", טוען כי הוא עומד מאחורי הנתבעים במאבקם. לאחרונה קיבל גם תמיס, לטענתו, מכתב איום בתביעה מאתר ONE.

לאחר שנחשפה זהותו של מן כאדם שהפעיל את הבלוג תחת הכינוי ייגר מאיסטר, נטען כי הביקורת שפירסם באינטרנט היתה מוטה ונבעה ממניעים זרים. כעת טוען מן כי פיטוריו הם הוכחה לכך שלא פעל מטעם מדור הספורט של "מעריב". שלמה מן: "פיטורי מ'מעריב' הם ההוכחה לכך שלא כתבתי בשם העט ייגר מאיסטר מטעם ועבור 'מעריב'. למרות היותי עובד 'מעריב', ביקרתי גם את מדור הספורט של 'מעריב' בצורה עניינית וללא משוא פנים.

המשכתי את פעולת הבלוג אחרי הצמד רוסק (עודד קרמר ורביב שכטר; ב"ז), משום שהאמנתי שדרך הביקורת אביא לשיפור בעיתונות הספורט. ביקורתי אכן הביאה לשינויים רבים במערכות שהיו פתוחות לביקורת. קיבלתי הדים חיוביים לכך מעמיתי במערכות העיתונים, לרבות ב'מעריב'.

התביעה הכוחנית של אופירה אסייג ו'סיטינט' מקבוצת 'ידיעות אחרונות' נועדה להרתיע מבקרים בעלי דעה, לסתום פיות ולהסיט את תשומת הלב מהתנהלותו הפסולה של אתר האינטרנט ONE. בבוא היום אציג בבית-המשפט ראיות שיפריכו את התביעה, וכן יוצגו סוגיות נוספות כמו הדרך שבה נחשפו פרטי, לכאורה בדרך לא חוקית".

אתר ONE בחר שלא להגיב לדברים. יואב גולן, עורך "ספורט מעריב", אישר ששלמה מן פוטר, ומעבר לכך סירב להגיב.