משהו על האופן שבו מתייחס "ידיעות אחרונות" לקוראיו ניתן ללמוד מהשינוי שעבר על אחת השמורות האחרונות של ענייניות שנותרו בו עד ינואר האחרון: פינת תחזית מזג–האוויר בעמוד האחרון. הומור אווילי, טון דידקטי מתנשא ונסיונות הסתחבקות מביכים חברו שם כדי ליצור את אחת התופעות הביזאריות ביותר בתקשורת הישראלית העכשווית: זיקוקו של דני רופ לכדי קריקטורה בדו–ממד ששרדה את מכבשי הדפוס באותה חינניות של באגס באני רגע לאחר שנמעך מאחורי דלת. מעתה, אליבא ד"ידיעות אחרונות", אסור לנו סתם לרצות לדעת אם יהיה חם או קר, או חלילה לבקש לגזור מסקנות אופרטיביות מהתחזית באופן עצמאי. הגננת מרחוב מוזס כבר תדאג לעשות את זה בשבילנו.

לגננת שמורה חיבה מיוחדת לארון הבגדים שלנו. "כדאי להצטייד בסוודר, כי בערב כבר יהיה קר ולח", היא ממליצה ביום אחד, ו"אין צורך בסוודר" ביום אחר; "זה הזמן להוציא את הגטקעס ממעמקי הארון", היא גורסת כשקר, ו"תתחילו לבחור בגדי ים לקיץ" כשחם. וכדי שלהמלצות הללו יהיה גם בסיס רציונלי, לעתים היא מציעה חילופי אוכלוסין על בסיס קבוע יותר: "נראה שאפשר להתחיל להחליף חורף–קיץ בארון הבגדים". מאורע חגיגי המצריך תלבושת מיוחדת, כגון פורים, כבר מוציא מהגננת חוות–דעת ממוקדת: "תחפושת מומלצת: מרי פופינס והמטרייה".

ב"ידיעות אחרונות" לא אוהבים קוראים החושבים באופן עצמאי. כדי למנוע מהקוראים להעלות על הדעת אפשרות להמרות את פי הגננת, טבולים הטיפים הפדגוגיים ביותר סימני קריאה משניתן למצוא במחנה צבאי. "זה הזמן לשוקו חם!"; "אל תצאו בלי מטרייה!"; "יום מצוין להישאר מתחת לשמיכה!"; "אם תצאו לטייל, חפשו מזגן!". הדרמטיות המוגזמת הזו הופכת לנלעגת במיוחד כשנזכרים שמדובר, בסופו של דבר, במזג–האוויר בישראל, לא במינסוטה. העובדה ש"הפכפכותו" של מזג–האוויר מתייחסת לשינויי טמפרטורה המקבילים למנעד הקולי של מתמודד שנשר בסיבוב המוקדם של "כוכב נולד", אינה מונעת גם את התפתחותה של תרבות קיטורים מפותחת, שבה הדשא של השכן תמיד חמים וספוג שמש יותר ("רק הדרומיים פטורים ממטרייה"), והעתיד תמיד גרוע יותר ("תיהנו מהימים הנעימים האלה, בקיץ עוד תתגעגעו אליהם"; "יהיה חם ויבש, אבל עדיין יותר טוב ממה שצפוי לכם מחר").

ובכל זאת, מדי פעם מבצבצת מבעד לעננים קרן שמש חמימה, שבאה להזכיר לנו את תמצית קיומנו כאן, אקט של הישרדות ותקווה לעתיד אל מול כוחות גדולים מאיתנו. אז "תחזיקו מעמד, תכף מגיע סוף–שבוע". אמן.

גיליון 56, מאי 2005