בצהרי יום שישי הקרוב יתקיים בבית ההסתדרות בתל-אביב מפגש המוני, ראשון מסוגו, של עיתונאי "מעריב". המארגנים מקווים כי המפגש יהיה צעד ראשון בדרך להקמתו של ועד יציג בעיתון, בדומה לזה הפועל בשנה האחרונה ב"הארץ".

היוזמה לכנס עיתונאי "מעריב" התגבשה בשבועות האחרונים בקרב כמה מחברי המערכת, בעקבות הדברים שנשא בחודש שעבר עורך העיתון דורון גלעזר במהלך כנס ייסוד החטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים. גלעזר הכריז אז כי "כל קבוצה חייבת להיות חזקה יותר מאישיותו של מי שעומד בראשה. גם עיתון הוא ארגון שחייב להיות חזק יותר מהעורך שעומד בראשו". גלעזר אף העלה את האפשרות שייחתם הסכם קיבוצי חדש ב"מעריב", תוך שימור מעמדם של כמה מהעובדים בחוזים אישיים. לדעתו, המתכונת המשולבת תוכל לאזן בין גמישות ניהולית לזכויות העיתונאים.

גלעזר עודכן בהתארגנות החדשה, אולם אינו צפוי להשתתף בכנס. שני רוזנס, רכזת ועורכת בדסק החדשות של "מעריב" ואחת ממארגנות המפגש, אומרת כי מטרתו הראשונית של הכנס צנועה בהרבה מאלו שהזכיר בנאומו לפני כחודש עורך העיתון. רוזנס אומרת כי היא ושותפיה מבקשים, כשלב ראשון, "ליצור את הביחד הזה, ליצור גוף עם ערבות הדדית וכוח, מעצם ההתאגדות, וליצור מצב שבו יש איזשהו קול לעובדים בתקופה הסוערת הזו שאנחנו עוברים". לדעתה, ההתאגדות אמורה להגן על העובדים מפני תוצאות השינויים שיעבור העיתון עם מכירתו האפשרית לבעלים חדשים.

במייל שהופץ בין עובדי העיתון, והזמין אותם לקחת חלק במפגש, נכתב: "החלטנו, אנשי תוכן מכל המחלקות, להקים נציגות עובדים חדשה ב'מעריב'. אנו סבורים כי זהו הזמן לעשות זאת, לנוכח השינויים העשויים להתרחש בקרוב. [...] מטרת הכנס היא להקים ועד חדש, שיבטיח את זכויותינו ומעמדנו".

בין החתומים על המכתב מרב דוד, כתבת הרווחה של העיתון; רפי מן, עורך עמוד הדעות; נועם שיזף, סגן עורך "סופשבוע"; הילה שרון, עורכת בכירה בדסק הכלכלי; כתבת החינוך אפרת זמר; כתב התיירות אמיר מרום; וגיל מלמד, עורך תחום הרכב.

שותף נוסף בארגון המפגש הוא סגן עורך "מוספשבת" של "מעריב" ברוך שי, שהצטרף לעיתון לפני חודשים מספר. קודם לכן עבד שי ב"הארץ", ולדבריו ראה מקרוב את התועלת שהביא ועד העיתונאים שהוקם בעיתון, הן במישור המורלי והן במישור זכויות העובדים. "אני מאמין שעיתון חזק זה עיתון שיש לו גם ועד עובדים חזק", אומר שי, "בעיקר בעידן הנוכחי". על-פי שי, העידן הנוכחי מתאפיין לא רק בהידרדרות כללית של המקצוע, אלא גם בעובדה שהעיתונאי הוא הראשון שנפגע מכל מהלך של התייעלות בעיתון.

המארגנים מקווים כי לפחות מאה כתבים וגרפיקאים, צלמים ומפיקים, מגיהים ועורכים יגיעו למפגש הקרוב, וזאת כדי שההצבעות הראשוניות לוועד יקבלו תוקף חוקי. לאחר סקירת היתרונות של הקמת ועד עובדים, ובפרט ועד עיתונאים, יתבקשו הנוכחים במפגש להעלות את הבעיות המרכזיות שבהן הם נתקלים במהלך עבודתם ב"מעריב", כדי להחליט יחדיו על הצעדים הראשונים של הוועד.

"יום שישי יהיה יום המבחן", אומרת רוזנס, "האם יגיעו מספיק אנשים כדי שבאמת יהיה ועד. האם יש רצון, האם יש עניין. אנחנו מרגישים שיש צורך, אבל אולי רק אנחנו שם".