כמו כלי תקשורת רבים בישראל, גם ברדיו א-שאמס ביקשו לראיין את בסאם קונטאר, אחיו של המחבל סמיר קונטאר, כדי לשמוע ממנו על עסקת החילופין המתגבשת. אלא שהערב, כשסוף-סוף העלו אותו לשידור במסגרת יומן החדשות של התחנה, הופתעו לשמוע ממנו כי החליט שלא להתראיין יותר אצל אף עיתונאי ישראלי, גם לא לערבים שביניהם, וזאת משום שיום קודם לכן שודר בערוץ 10 ראיון עימו שהושג, לדבריו, במרמה.

לדברי קונטאר, התקשר אליו עיתונאי שהציג את עצמו ככתב "אל-איתיחאד", העיתון הישראלי הקומוניסטי הוותיק בשפה הערבית, וביקש לשוחח עימו. קונטאר ניאות להתראיין, לדבריו, רק מפני שסבר שמדובר בראיון ל"אל-איתיחאד", ודיבר מעט על אחיו. לדברי קונטאר, הוא הופתע מאוד לגלות כי הראיון שמסר לעיתונאי ששוחח איתו שודר בסופו של דבר בערוץ 10, בתוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום", במסגרת פינת חדשות העולם הערבי שמגיש צבי יחזקאלי. הכתב שריאיין את קונטאר בפועל, אמר יחזקאלי בשידור, היה איש הדסק הערבי חזי סימנטוב.

"זהו מעשה מחפיר", אמר ל"העין השביעית" סוהיל כראם, מנכ"ל רדיו א-שאמס, הרדיו הישראלי האזורי בשפה הערבית. "זה דפיקת התדמית של העיתונות הישראלית. אני לא מבין למה לעשות את זה. זה באמת מרגיז, אני רותח מזה. יש גבול לאתיקה, יש גבול גם לשקר הלבן, וזה עבר כל גבול. כשאתה טוען שאתה נציג של מדיה מסוימת כדי לקבל ראיון, זה כבר עובר כל גבול".

לדברי כראם, כעסו אינו אישי, אלא נובע מהחשש כי אירוע זה יזיק ליכולתה של תחנת הרדיו א-שאמס, כמו גם ליכולתם של כלי תקשורת אחרים, להשיג ראיונות עם אישים מהעולם הערבי. "אני מאוד דואג שהשקר הזה ישפיע על קשרים עיתונאיים שנחוצים מאוד לכל המדיה הישראלית".

ואמנם, רדיו א-שאמס כבר הפסיד מרואיין אחד. קונטאר, שבעבר התראיין לתחנה, הסכים לעלות היום לשידור רק כדי להתלונן על ההתנהגות שהוא מייחס למחלקת החדשות של ערוץ 10, ולא הסכים להגיד מלה על אחיו.

יש לציין כי בפינה ששודרה בתוכנית "לונדון את קירשנבאום" הביע ירון לונדון פליאה על כך שקונטאר התראיין לערוץ 10 ושאל את יחזקאלי: "והאח ניאות לשוחח עם טלוויזיה ישראלית?”. על כך השיב לו יחזקאלי: "הוא... יודע שאנחנו ישראלים. אנחנו לא מתחזים. לא, אנחנו לא מתחזים, אנחנו לא מתחזים לחייזרים. הוא בודק, הוא יודע. לפני שבוע הוא לא רצה לדבר, והיום הוא מדבר".

מדוברות ערוץ 10 נמסר: "בערוץ 10 דוחים בתוקף את הטענה כאילו כתב הערוץ התחזה לכתב של עיתון 'אל-איתיחאד' או של כל כלי תקשורת אחר. מבדיקה חוזרת של השיחה בין הכתב לקונטאר עולה כי הכתב הציג את עצמו לקונטאר כ'עיתונאי מישראל בגבולות הקו הירוק', ביטוי מקובל בערבית שאין בו שום הטעיה".

עוד נמסר מדוברות הערוץ כי "גורם בערוץ העלה את ההשערה שקונטאר מתחרט על הראיונות שנתן ביום שני לערוצים 10 ו-2, מחשש לפגיעה בעסקת חילופי השבויים המתהווה, ומעדיף להפיל את האשמה על כלי התקשורת הישראלים". יש לציין כי לדברי כראם, קונטאר התלונן רק על ראיון ששודר בערוץ 10, ולא הזכיר ראיון איתו בערוץ 2.