אכזבה משפטית נוספת לראש עיריית קרית גת אבירם דהרי במלחמתו רבת החזיתות נגד עיתונאים וכלי תקשורת. קובלנה פלילית שהגיש דהרי נגד העיתונאי מרדכי גילת תידחה ולא תוגש מחדש.

בפברואר 2016 פרסם גילת במדורו שבמוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום" כמה פסקאות על סכסוך שנתגלע בין דהרי לבין ד"ר דרור לדרמן. בעקבות הפרסום הגיש דהרי, בלא כל ייצוג של עורך-דין, קובלנה פלילית אישית נגד גילת. דהרי טען כי הטקסט של גילת מציג אותו כמושחת ונקמני וכי העיתונאי לא פנה אליו לקבלת תגובה טרם הפרסום.

היתה זו הקובלנה השניה שהגיש דהרי נגד גילת, אחרי שהראשונה נמחקה על הסף על ידי השופט ג'ורג' אמוראי מבית-משפט השלום בבאר-שבע. גם הקובלנה השנייה והמעודכנת שהגיש דהרי נגד גילת נמחקה על הסף על ידי השופט אמוראי, והוא אף חייב את דהרי לשלם למדינה 1,500 שקל.

בעקבות החלטה זו הגיש דהרי ערעור לבית-המשפט המחוזי בעיר, ובו טען כי השופט אמוראי שגה בהחלטותיו. השבוע היה אמור להתקיים דיון בערעור אולם אתמול (12.9) הגישו דהרי ועו"ד רון דרור, בא-כוחו של גילת, הודעה משותפת לפיה "ברוח ימי החג הגיעו הצדדים להסכמה על דחיית הערעור". עוד סוכם בין הצדדים כי הקובלנה לא תוגש מחדש.

זו אינה הפעם הראשונה שדהרי תובע עיתונאים, ואחרים, בהליך שמסתיים בלא כלום. תביעה שהגיש נגד אותו ד"ר לדרמן שהוזכר בטור של גילת בטענה לפרסום לשון הרע נדחתה ובקשת ערעור שהגיש דהרי לבית-המשפט העליון נדחתה אף היא. תביעה אחרת, שהגיש דהרי נגד עיתונאי במקומון מהדרום נדחתה גם כן וערעור שהגיש דהרי נדחה אף הוא, תוך שבית-המשפט קובע כי דהרי נוקט ב"שימוש לרעה בהליכי משפט". דהרי ערער על החלטה זו לבית-המשפט העליון אולם גם העליון דחה אותו ואף חזר על הקביעה כי ראש העירייה עושה שימוש לרעה בהליכי משפט.

עדכון, 16.9: במקביל לבקשה למחיקת הקובלנה הפלילית ביקש דהרי למחוק גם תביעה אזרחית בסך 75 אלף שקל שהגיש נגד גילת בגין אותו הפרסום.

1838-01-17
59896-12-16
47034-02-16
44855-02-16