בתאגיד השידור הישראלי החליטו לצרף לסרטון דעה שהביע ביקורת על הרבנות הראשית בישראל הסתייגות חריגה. בעקבות פניית "העין השביעית" חזר בו התאגיד והסיר את ההסתייגות.

הבוקר פרסמה הזרוע הדיגיטלית של כאן סרטון דעה שבו נראה אלון יששכר מדבר בגנות חתונה ברבנות. יששכר מסביר בסרטון מדוע אין צורך להתחתן במסגרת הרבנות, ומה ההשלכות של חתונה שאינה ברבנות. בין היתר טוען יששכר כי "הרבנות הפכה למדגרה של שחיתות, אטימות וגזענות", ומכנה אותה "גוף עסקני וכוחני".

אלון יששכר: למה אתם מתחתנים עם הרבנות?

יהודים התחתנו במשך אלפי שנים בלי גוף עסקני שניהל להם את ענייני הלב - אלון יששכר ממש לא מבין למה אתם מתחתנים דווקא עם הרבנות?Alon Issashar#כאן_דעה

Posted by ‎כאן‎ on svētdiena, 2017. gada 3. septembris

תחילה פורסם הסרטון בעמוד הפייסבוק של כאן כשהוא מלווה במשפט "יהודים התחתנו במשך אלפי שנים בלי גוף עסקני שניהל להם את ענייני הלב – אלון יששכר ממש לא מבין: למה אתם מתחתנים דווקא עם הרבנות?". אולם בהמשך, כך מעידה היסטוריית העריכה של הפוסט, נוסף לו גם המשפט "#כאן_דעה: התוכן המוגש בסרטון נאמר על דעת המגיש בלבד ואינו משקף את עמדת התאגיד".

משפט זה אינו מופיע בסרטוני דעה אחרים שפרסם לאחרונה התאגיד בעמוד הפייסבוק שלו, אף שגם בהם הובעו דעות מעוררות מחלוקת. הסייג לא מופיע גם בסרטון שפורסם לפני ימים אחדים ובו הסביר הרב יצחק גבאי כי לדתיים אסור לשמוע שירת נשים משום שזו עלולה לגרום להם להיסחף אחר היצר המיני שלהם.

בעקבות פניית "העין השביעית" לתאגיד השידור הישראלי בבקשת תגובה הוסרה השורה המסתייגת מסטטוס הפייסבוק של הסרטון. כעת, שוב לא מובהר לגולשים כי הביקורת על הרבנות שמביע יששכר אינה משקפת את עמדת התאגיד.

מתאגיד כאן לא נמסרה תגובה.