ועד עיתונאי "הארץ" ו"דה-מרקר" חושש מפני ניסיון של ההנהלה לבצע שינוי מבני שיחליש את "דה-מרקר" ויכפיף אותו למערכת "הארץ". חברי הוועד ועמיתיהם בארגון העיתונאים בישראל שלחו היום (30.8) מכתב לעורכי-הדין של הנהלת העיתון, ובו הביעו חשש מ"החלפת שדרת העריכה הבכירה" ב"דה-מרקר", וזאת בשל מה שמוגדר כ"התנגדותם של אותם עובדים לשינוי מבני/ארגוני בעיתון".

במכתב שנשלח להנהלה, שעליו חתומים עורכי-הדין אמיר בשה וד"ר מורן סבוראי, מתריעים נציגי העובדים מפני קידום של שינוי מבני בעיתון הכלכלי ו"הפיכתו לעובדה מוגמרת תוך קביעת עובדות בשטח, וזאת ללא קיום היוועצות כדין עם נציגות העובדים". לטענת עורכי-הדין, הנהלת "הארץ" מחויבת להתייעץ עם העובדים לפני ביצוע שינויים בתנאי העבודה שלהם ולנהל איתם משא-ומתן בעניין.

חרף אווירת הדחיפות וחרושת השמועות בקרב העובדים, ההנהלה טרם מסרה לוועד מידע מפורט בנוגע לתוכנית הקיצוצים, שאותה מקדם המנכ"ל רמי גז. "הגיעו אלינו רק שמועות, עוד אין לנו מידע ספציפי", אמרה ל"העין השביעית" יעל קציר, יו"ר הוועד. "הם לא דיברו איתנו עד עכשיו, כי הם טענו שגם להם אין מידע ספציפי. אנחנו רוצים להיות בטוחים שהם לא מתכננים להזיז את השדרה הניהולית של 'דה-מרקר', ושלא יעשו מחטף".

מו"ל "הארץ" עמוס שוקן, דצמבר 2013 (צילום: "העין השביעית")

מו"ל "הארץ" עמוס שוקן (צילום: "העין השביעית")

לדברי קציר, מחר ייפגשו נציגי העיתונאים עם ההנהלה וינסו לקבל מידע נוסף על המהלך המתוכנן. "אנחנו מעריכים שכבר יש להם תוכנית, וביקשנו מהם כמה פעמים להתייעץ איתנו – והם עוד לא עשו את זה", הוסיפה.

המו"ל, עמוס שוקן, מסר ל"העין השביעית" בשבוע שעבר כי אכן צפויים קיצוצים בקבוצת התקשורת – ב"דה-מרקר" וגם ב"הארץ" – אך לדבריו תוכנית הקיצוצים טרם גובשה סופית. גם אם תחליט ההנהלה לבצע את הקיצוץ שמפניו חוששים העובדים, יהיה עליה לאשרו בדירקטוריון החברה, שבו יושבים נציגי בעלי המניות שלה – משפחת שוקן, ליאוניד נבזלין וקבוצת התקשורת הגרמנית דומונט-שאוברג. בשבוע שעבר פנה ועד עיתונאי "הארץ" לארגון העיתונאים בבקשה להכריז על סכסוך עבודה, ושלשום אישר הארגון את הבקשה. המשמעות היא כי בעוד כשבוע וחצי, אם המשא-ומתן לא יתקדם לפי שביעות רצונם, העובדים יורשו לפתוח בעיצומים.