ביום שישי האחרון תקף העיתונאי אמנון אברמוביץ' בחריפות את מרכז שלם, מכון מחקר והוראה ירושלמי. כעת באה תגובת המרכז בדמות דרישת תיקון והתנצלות ואיום בתביעה.

"מתקיים היום בישראל קשר הון-שלטון שלא היה בתולדות המדינה; שלדון אדלסון, מכון שלם, ביבי ו'ישראל היום'", אמר אברמוביץ' במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2 ביום שישי האחרון (23.1.10). "ממכון שלם במימון אדלסון יצאו כולם, כולם היו בניו, מהמינוי השערורייתי של מייקל אורן לשגריר בוושינגטון, נתן שרנסקי, נתן אשל". עוד אמר אברמוביץ': "התיק הזה, שלדון, מכון שלם, ביבי, 'ישראל היום', יהיה הכבד בתיקים שיונח על שולחן היועץ המשפטי לממשלה. כדאי להסדיר את העניין בטרם יקרה הדבר".


בראיון אתמול בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב' חזר אברמוביץ' ואמר דברים ברוח זו. כשעומת עם טענות שהעלתה הבלוגרית דבורית שרגל, ולפיהן העובדות שציין באשר לקשר בין אדלסון למרכז שלם אינן נכונות, הדגיש כי הוא אינו קורא לחקירה של הקשר בין כספי אדלסון לראש הממשלה בנימין נתניהו, אלא להסדרת העניין באופן שקוף.

היום הגיעה תגובת המרכז, שבאמצעות משרד עורכי-הדין העצני, רוזנברג ושות' שלח לחברת החדשות של ערוץ 2 מכתב המאשים את הערוץ ואת אברמוביץ' בפרסום לשון הרע, ודורש תיקון והתנצלות על הדברים שאמר. פעילות מרכז שלם, פותח המכתב, ודאי אינה בגדר הפרת חוק חמורה כפי העולה מדבריו של אברמוביץ', ובהמשך מונים עורכי-הדין את "תמצית המצאת וסילוף העובדות כלפי מרכז שלם".

תורף הטענות הן כי מרכז שלם הוקם ב-1995 ואילו אדלסון הצטרף לשורת מממניו רק ב-2007, עם הקמת "מכון אדלסון למחקרים אסטרטגיים", שפעילותו הופסקה ב-2009. גם בשנים האלה תרומותיו של אדלסון לא עלו על סך של 15% מתקציב מרכז שלם, ואנשיו לא היו חברים בהנהלת המרכז. עוד נטען כי נתן אשל, ראש המטה של נתניהו, לא היה קשור מעודו למרכז שלם, וכי מייקל אורן היה חבר במרכז שמונה שנים לפני שאדלסון החל לתרום לו.

בידי "העין השביעית" פירוט המימון של Shalem Foundation, זרוע גיוס הכספים של המרכז הפועלת בארצות-הברית, כפי שהיא מופיעה על גבי טופס של רשות המסים האמריקאית. מסמך זה מוכיח לכאורה את ההיקף המצומצם יחסית של כספי אדלסון, 16.1%, בכלל מימון המרכז בשנים 2007–2009.

המכתב מסתיים בתביעה לתיקון והתנצלות במהדורת שישי הבאה של חדשות ערוץ 2, ולא – יגיש המרכז תביעת לשון הרע נגד אברמוביץ' וערוץ 2.

מי שימצא לנכון לסנגר על דבריו של אברמוביץ' יוכל לטעון כי בדברו על מכון שלם כיוון למעשה למכון אדלסון, שפעל בתוך מרכז שלם, וכי כשמנה את נתן אשל בכלל אנשי אדלסון שהתמנו בממשל נתניהו, כיוון לכך שאשל הועסק על-ידי אדלסון בעיתון "ישראל היום", עיתון שהיה מושא התקפתו לצד מרכז שלם.

עוד עולה מהרחבת דבריו ברשת ב' כי אברמוביץ' לא האשים את המרכז בעבירה פלילית, אלא קרא להסדיר את פעילויותיו של אדלסון, והתרומה למרכז שלם בכללן, כך שהשלכותיהן הפוליטיות יהיו גלויות. כך או כך, פרשנות זו לפרשנות של דברי אברמוביץ' לא צורפה לתועלת צופי ערוץ 2 ביום שישי האחרון. כעת נותר להמתין לתגובת חברת החדשות של ערוץ 2.

אמנון אברמוביץ' סירב להגיב לדברים.