טלוויזיה ליניארית: שידורי טלוויזיה שנצרכים במועדי השידור שקבע הפרוגרמר (ע"ע).

טלוויזיה לא-ליניארית: שידורי טלוויזיה שנצרכים בזמנים שונים מאלה של מועדי השידור המקוריים שקבע הפרוגרמר (ע"ע).

טיים שיפטינג: צפייה בשידורי טלוויזיה שהוקלטו מבעוד מועד, למשל במכשיר DVR (ע"ע).

פרוגרמר: ספק שידורי טלוויזיה שקובע את לוח השידורים, כלומר, את התכנים שיוצגו בו ואת המועד שבו יוצגו.

VOD (ראשי תיבות: Video on Demand): שם כללי לשירותי צפייה לפי דרישה, שבאמצעותם הצופה יכול להזמין תוכנית לצפייה בכל רגע נתון. חברת הכבלים הוט מספקת שירות כזה תחת המותג "הוט VOD". חברת הלוויין יס, שאינה יכולה לספק שירות זהה בגלל הבדלים טכניים בתשתית השידור הלוויינית, מנסה בימים אלה שירות דומה שמשתמש בתשתית האינטרנט להעברת התכנים.

Start Over: שירות של חברת הוט, המאפשר לצופה לחזור לתחילת התוכנית המשודרת באותו הרגע ולצפות בה מתחילתה.

PVR/DVR (ראשי תיבות Digital Video Recorder/Personal Video Recorder): מקליט דיגיטלי, מכשיר שמתממשק ללוח השידורים הדיגיטלי של ספק הטלוויזיה ומאפשר להקליט תוכניות בזמן שידורן, לשמור אותן על מכשיר אחסון דיגיטלי כמו כונן קשיח, ולצפות בהן לאחר מכן. בארה"ב (ובכמה מדינות אחרות) פועל מקליט דיגיטלי בשם TiVo, שנמכר הן עצמאית והן בחבילה עם ספקית הטלוויזיה הרב-ערוצית DirecTV. יש מקליטים דיגיטליים הנמכרים באופן עצמאי בחנויות מוצרי החשמל, ויש מקליטים דיגיטליים המסופקים על-ידי ספקי הטלוויזיה הרב-ערוצית, כמו יס-מקס של חברת הלוויין יס והוט-מג'יק של חברת הכבלים הוט.

Hulu (הולו): אתר אינטרנט (hulu.com) המשדר תוכניות טלוויזיה. האתר נמצא בין השאר בבעלות רשתות הטלוויזיה האמריקאיות NBC, פוקס ו-ABC. השידורים מכילים פרסומות והם מוגבלים לצופים אמריקאים, כדי לא לפגוע במכירות תכנים טלוויזיוניים של הרשתות בארצות אחרות.

ברודקאסט: שידור טלוויזיה פתוח לקהל רחב, בניגוד לשידורים מוגבלים לקהלים מצומצמים ומוגדרים, כמו תחנות כבלים, המשדרות רק למנויים. בארץ, הערוצים 2 ו-10 והערוץ הראשון הם ערוצי ברודקאסט.

הורדות פיראטיות: הורדה של קבצים לא מורשים של סדרות טלוויזיה (ושאר תכנים) דרך רשתות שיתוף קבצים, אתרי הורדות, קבוצות דיון וכיוצא בזה.

לכתבה "כבר היום לא משתלם לייצר סדרות דרמה" >>