התעריפים שגובה מפעל התוכן השיווקי של איש יחסי-הציבור ברק רום נחשפו לאחרונה במסגרת סכסוך משפטי. רום מעיד על עצמו כי יש לו "שיטה חדשה ובלעדית" המאפשרת ללקוחותיו "לדעת מראש ובביטחון מלא כמה כתבות בחודש הם יקבלו בכלי התקשורת הבכירים!!". באתר של משרד יחסי-הציבור של רום מובטח ללקוחות הפוטנציאליים כי "כל כתבה שלנו תמוקם בדפי הבית!!! של האתרים החשובים בישראל".

רום מפעיל מדור קבוע באתר "ישראל היום" בשם "זירת המומחים" שבו הוא מפרסם את כתבותיו, ומדור דומה באתר nrg בשם "המומחים". באתר "דה-מרקר" הוא מנהל מדור בשם "הלשכה", המתמקד בענייני משפט. בנוסף, כתבות מטעם משרדו של רום אכן חורגות מעבר למדורים הממותגים הללו אל אתרי חדשות רבים.

גולשים רבים ודאי לא מודעים לכך שמדובר בכתבות בתשלום, שכן הגילוי הנאות שנכלל בהן אינו נאות כלל וכלל. הכתובת לא מלוות בהודעה שלפיה מדובר ב"פרסומת" או ב"מדור פרסומי"; במקום זה, מופיע בהן נוסח עמום הרבה יותר דוגמת "בשיתוף", "בחסות" או "כתבה אינפורמטיבית". כעת נחשף כמה גובה רום עבור שתילת הכתבות באתרים העיתונאיים.

במייל שהעביר ללקוחות פוטנציאליים בתחילת השנה שעברה התגאה רום: "עד שנת 2015 בעלי עסקים לא יכלו להרשות לעצמם כתבות בעמוד הבית באתרים המובילים ביותר בישראל, עד שהגיע ברק רום והפך את השוק!!!". רום הציע אז "כתבת שער בעמוד הראשי (!) ב-5 אתרים מובילים בישראל: The Marker, 'ישראל היום', nrg, 'נענע10', 'הארץ', במחיר נמוך".

"הנה מה שעשיתי", סיפר רום לנמעני המייל ששלח, "במשך חודשים ארוכים ניהלתי משאים-ומתנים קשים ומורכבים למען הלקוחות שלי. עברתי פורטל אחר פורטל, אתר אחר אתר, ישבתי עם האנשים בעמדות הבכירות ביותר. סגרתי הסכמים עם: The Marker, nrg, 'ישראל היום', 'הארץ', 'נענע10' והצלחתי להשיג תוצאה מדהימה! את אותו המוצר ביותר מ-90% הנחה ! ! !".

רום לא נקב באותה הזדמנות בתעריף המדויק, אולם בעקבות סכסוך משפטי שנתגלע לאחרונה בין אתר "דה-מרקר" לבין מפתחי אפליקציה שנויה במחלוקת בשם ySmarty, הוגש לבית-המשפט מייל ובו פירוט התעריפים שקיבלו בעלי האפליקציה לפרסום כתבות באתרים הגדולים דרך משרדו של רום.

במייל, שנשלח מברק רום לאור רום ממשרדו וללקוח שגיב קורן מ-MySmarty, הובהר כי כתבה פרסומית באתר "דה-מרקר" עולה 2,500 שקל, כתבה פרסומית באתר "יד2" עולה אף היא 2,500 שקל, כתבה פרסומית באתר "הארץ" עולה 1,900 שקל, ואילו כתבה פרסומית באתרים "ישראל היום", nrg, "ביזפורטל", "בחדרי חרדים" ובאתר ערוץ 9 עולה 1,000 שקל בלבד. רום ציין במייל כי אלו "מחירי מינימום כדי שניצור שת"פ קבוע". מדובר במחירים נמוכים לעומת עסקאות המיליונים של תוכן שיווקי שביצעו בשנים האחרונות גופים כמו "ידיעות אחרונות" וקשת, זכיינית ערוץ 2.

ברק רום לא היה מעוניין למסור תגובה.

*   *   *

מייל ממשרד ברק רום עם מחירי תוכן פרסומי, מתוך כתב ההגנה