חברת הוצאת עיתון הארץ בע"מ הגישה בחודש שעבר תביעה נגד חברת סמארט וואי קלאב ישראל בע"מ ונגד בעליה, שגיב קורן ויורם אדרי. העיתון טען, באמצעות עורכי-הדין דור ליאונד ושרון נתן, כי החברה יצרה "פרסום מפוברק" שנחזה להיות פרסום באתר "דה-מרקר", כשבמרכז הפרסום עומדת אפליקציה בשם MySmarty, שיצרה החברה.

"הפרסום המפוברק", שעלה לאוויר בכתובת www.themarker.info, נועד ליצור את הרושם כי מערכת "דה-מרקר" בדקה את האפליקציה ומצאה אותה בעלת ערך רב, נטען בכתב התביעה. "מעשה זה, אשר נעשה תוך הטעיה מכוונת, הוא מעשה הונאה של ממש", נטען עוד. בעיתון טענו כי הפרסום המפוברק נועד להשיא רווחים לבעלי האפליקציה, כמו גם לשנות את התדמית השלילית שדבקה בחברה, שכן זו תוארה בפרסומים רבים כמי שפועלת בשיטת תרמית המכונה "פירמידה".

ב"דה-מרקר" בדקו ומצאו כי הדומיין themarker.info רשום על שמו של שגיב קורן, ועל כן הגישו את התביעה נגדו ונגד החברה שבבעלותו. בעיתון דורשים מהם פיצוי בסך 150 אלף שקל והסרה של הפרסום המפוברק מהרשת.

בחברת סמארט וואי דוחים מכל וכל את הטענה של "דה-מרקר" כאילו יש קשר בינם ובין הפרסום המפוברק. "אין הנתבעים אחראים בכל דרך שהיא לכתיבתה ופרסומה של הכתבה באתר המרשתת", נטען בכתב ההגנה, "ואם נעשה שימוש בשם 'דה-מרקר', שימוש זה לא נעשה על-ידי הנתבעים או מי מהם". לדברי החברה ובעליה, מתחריהם העיקשים הם ששתלו, לכאורה, את הכתבה המפוברקת בדומיין שנחזה להיות זה של אתר "דה-מרקר".

"הפרסום המפוברק" בכתובת themarker.info

"הפרסום המפוברק" בכתובת themarker.info

עוד טוענים הנתבעים, באמצעות עו"ד עמוס טיין, כי הדרישה של "דה-מרקר" לפיצוי בסך 150 אלף שקל "מוגזמת ומופרכת מיסודה", שכן ממילא עלות פרסום כתבה באתר "דה-מרקר", באמצעות משרד יחסי-הציבור של ברק רום, עומדת על 2,500 שקל. כדי לתת תוקף לטענה זו צורף מייל שנשלח ממשרד יחסי-הציבור של רום.

לפי המייל, משרדו של ברק רום מציע, כ"מחירי מינימום כדי שניצור שת"פ קבוע", כתבות פרסומיות בעלות של בין אלף ל-2,500 שקל, תלוי באתר. עד היום אכן פורסמו כתבות פרסומיות רבות על האפליקציה, בין היתר באתרים "ישראל היום", nrg, "ביזפורטל" ו"בחדרי חרדים".

"אין כל הסבר הגיוני ל'צורך' שהנתבעים יפרסמו כתבה באיכות כל-כך נמוכה, כדוגמת הכתבה מושא התביעה, עת שהנתבעים יכולים לשלם 1,000 שקל, סכום סביר למטרת פרסום עסקי לכל הדעות, וזאת בעבור כתבת תמיד ב'ידיעות אחרונות' או באתר 'ביזפורטל', או כאמור סך של 2,500 שקל לכתבה אצל התובעת ['דה-מרקר']", נטען בכתב ההגנה.

כמו כן דוחים הנתבעים את הטענה כי האפליקציה שלהם היא תרמית בשיטת "פירמידה". לדבריהם, "מעולם לא הוגשה כל תביעה ו/או כתב אישום כלשהו כנגד מי מהנתבעים בגין טענות אלה".

58593-05-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 4.4MB)

להורדת הקובץ (PDF, 419KB)