חברת החדשות של ערוץ 10 חזרה בה מדיווח שלפיו אביגדור ליברמן הדליף את טיוטת דו"ח מבקר המדינה על מבצע "צוק איתן", במסגרת הסכם פשרה שיביא לסיום תביעת דיבה של ליברמן. מלבד הודעת התיקון, לא ידוע מה כולל ההסכם. הדיווח המקורי, שהובא על-ידי הכתב אור הלר, התבסס על מקור אנונימי שהוגדר כ"גורם בטחוני בכיר", ולפיו "מי שהדליף את הדו"ח הזה הוא אביגדור ליברמן, כדי לפגוע פוליטית בנתניהו וביעלון, אולי לרשת אותו גם בתור שר הביטחון".

על-פי "צמרת מערכת הביטחון", הדגיש הלר, "איווט ליברמן לחלוטין מסומן כמדליף של הדו"ח הזה". מגישת התוכנית, אילה חסון, טענה בשידור כי המקור לדיווח הוא שר הביטחון דאז, משה יעלון.

הדיווח של הלר שודר במגזין החדשות "שישי" ב-6.5.16, ואחריו שודרה גם הכחשה גורפת מטעם ליברמן. עשרה ימים לאחר מכן הגיש ליברמן תביעה אישית נגד הלר – ובה טען כי כתב חדשות 10 הוציא את דיבתו. עורך-דינו של ליברמן, יואב מני, ציין בכתב התביעה כי החוק בישראל אוסר על פרסום טיוטת דו"ח של מבקר המדינה – ולפיכך, הלר ייחס לליברמן ביצוע של "עבירה פלילית חמורה".

"גורם פוליטי בכיר דאז". שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון (צילום: פלאש 90)

"גורם פוליטי בכיר דאז". שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון (צילום: פלאש 90)

על כן ביקש ליברמן מבית-משפט השלום בירושלים להורות להלר לשלם לו פיצויים בסך 140 אלף שקל, וכמו כן לפרסם הודעת תיקון והתנצלות ולשלם את הוצאותיו המשפטיות. ימים אחדים לאחר הגשת כתב התביעה התפטר יעלון מתפקידו כשר הביטחון – וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה במקומו את ליברמן.

הלר, בכתב ההגנה, ביקש מבית-המשפט לדחות את התביעה והדגיש כי הדברים ששידר הציגו הערכה של "גורמים בכירים במשרד הביטחון", ולא קביעה עובדתית שלפיה ליברמן הוא המדליף. ההערכה שניפקו אותם גורמים בכירים, טענה עו"ד עיינה נוימן בכתב ההגנה, היא "בעלת חשיבות עיתונאית וציבורית מן המעלה הראשונה, ללא כל קשר לשאלה באם השערה זו של משרד הביטחון נכונה". עורכת-הדין ציינה כי העובדה שזמן לא רב לאחר השידור הוחלף יעלון בליברמן מעניקה "משנה תוקף וחשיבות ציבורית" לפרסום ההערכה בנוגע לזהות המדליף.

כמה חודשים לאחר הגשת התביעה הסכימו הצדדים לקיים משא-ומתן על פשרה, ולאחרונה הודיעו לבית-המשפט כי הגיעו להסכמות. ביום שישי האחרון, במסגרת הפשרה, הקריא הלר הודעת הבהרה: "בשידור בתאריך 6.5.16 דיווחנו כי ישנם גורמים המאשימים את אביגדור ליברמן בהדלפת דו"ח המבקר על 'צוק איתן'", אמר הלר בתוכנית. "הדיווח הסתמך על גורם פוליטי בכיר דאז שטען באוזנינו שכך הם הדברים, על אף שלא היו בידו הוכחות לכך, ואנו מצרים על כך. אביגדור ליברמן הבהיר כבר בערב הפרסום כי הוא מכחיש את הדבר בתוקף".

תוכן הפשרה שאליה הגיעו הצדדים טרם הוגש לבית-המשפט, ובערוץ 10 סירבו להשיב לשאלות האם העבירו לליברמן פיצוי כלשהו בגין הפרסום והאם בכוונתם להסיר מהרשת את הדיווח שבגינו הוגשה התביעה. עופר הראל, דוברו של ליברמן, בחר גם הוא שלא להשיב לפניית "העין השביעית".

31438-05-16