"ארגון זכויות אמריקאי בעצומה נגד מכירת 40% ממניות NSO הישראלית לקרן בלקסטון", קראה הבוקר כותרת במרכז שער "כלכליסט", כשלצד הכותרת, לבן על רקע שחור, התנוססה הסטמפה "בעקבות חשיפת כלכליסט". ובאמת, כאשר כלי תקשורת ישראלי מפרסם מידע שמעורר מחאה מוסרית, יש מקום לגאווה. אולם במקרה הזה, הפרסום המקורי של "כלכליסט", זה שלכאורה הביא את ארגון הזכויות למחות, העלים לחלוטין את הסיבה בגינה התעוררה המחאה.

"בעקבות חשיפת כלכליסט", הכותרת הבוקר בשער העיתון, 30.7.2017

"בעקבות חשיפת כלכליסט", הכותרת הבוקר בשער העיתון, 30.7.2017

"ארגון זכויות האדם האמריקאי Access Now (גישה עכשיו) אוסף חתימות לעצומה שקוראת לקרן ההשקעות בלקסטון לבטל את רכישת חברת הסייבר הישראלית NSO", נכתב הבוקר בידיעה מתורגמת מסוכנות הידיעות "רויטרס", "המהלך של הארגון הגיע בעקבות חשיפת 'כלכליסט' שהקרן עומדת לרכוש 40% מ־NSO, שמייצרת רוגלות ייעודיות למכשירים ניידים, תמורת 400 מיליון דולר".

ב"רויטרס" אכן הזכירו את "כלכליסט" כמי שפירסמו את דבר העסקה, אך גם סיפקו את המידע שלא נכלל בפרסום של "כלכליסט": "החברה הישראלית משכה תשומת לב בינלאומית בחודשים האחרונים בשל האשמות שלפיהן ממשלת מקסיקו השתמשה ברוגלת פגסוס מתוצרתה כדי לעקוב אחרי אזרחים באופן לא חוקי".

הידיעה של חזני בשער "כלכליסט", 23.7.2017

אכן, חברת NSO הישראלית התפרסמה לפני שבועות אחדים כשהתברר כי מכרה לממשלת מקסיקו תוכנת ריגול בשם "פגאסוס", שבאמצעותה ריגלה הממשלה אחר עיתונאים, לוחמים בשחיתות ופעילי זכויות אדם. החשיפה עוררה זעם עצום במקסיקו. חקירה רשמית נפתחה, וידויים פורסמו על האופן שבו התוכנה שימשה כדי להטיל אימה על עיתונאים וביקורת רבה הוטחה בממשלה.

ה"סקופ" של גולן חזני מהשבוע שעבר, על רכישת השליטה ב-NSO, פורסם במלואו בעמוד השער, אות לחשיבות הרבה שהעניקו לו עורכי העיתון, אולם לא נמצא מקום במסגרת הידיעה להזכיר את השערורייה הבינלאומית שחברת NSO נמצאת במרכזה, לא כל שכן את ההשלכות הערכיות של תחום ההתמחות שלה - נשק סייבר התקפי.