ההסתדרות הרפואית בישראל העבירה בשנה שעברה כ-150 אלף שקל ל"דה-מרקר" עבור מימון ועידת הבריאות של העיתון, כך עולה מהדו"חות הכספיים של הארגון. בסיקור הוועידה לא היה כל גילוי נאות להתקשרות העסקית. עם זאת, לא ידוע אם הסיקור היה תנאי לקיום העסקה, כפי שנהוג בכלי תקשורת אחרים.

בנובמבר האחרון נערכה במלון לאונרדו סיטי-טאואר ברמת-גן ועידה של העיתון "דה-מרקר" בנושא בריאות. את דיוני הוועידה הנחו עורכי וכתבי העיתון, ובין משתתפיו היו יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן, שהתראיין בפתח הוועידה לכתבת העיתון רוני לינדר-גנץ; מזכ"לית ההסתדרות הרפואית, עו"ד לאה ופנר, שהשתתפה במושב הפותח של הוועידה; ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, פרופ' נדב דוידוביץ', שהשתתף גם הוא באחד המושבים.

לפי הדו"חות הכספיים של ההסתדרות הרפואית, שהועלו לאתר הארגון, במהלך החודשים שקדמו לוועידה שולמו 152,100 שקל עבור "ועידת הבריאות של דה-מרקר".

תשלום ל"דה-מרקר", מתוך הדו"חות הכספיים של ההסתדרות הרפואית

תשלום ל"דה-מרקר", מתוך הדו"חות הכספיים של ההסתדרות הרפואית

למחרת הוועידה ניתן סיקור מקיף לנאמר בה על פני שתי כפולות עמודים ב"דה- מרקר", בכתבות פרי עטם של העיתונאים גילי מלניצקי וליאור דטל. בין היתר פורסמה השיחה שקיים יו"ר ההסתדרות ד"ר אידלמן עם הכתבת לינדר-גנץ. על במת הוועידה הוצג לוגו ההסתדרות הרפואית לצד לוגו "דה-מרקר", אולם בשום חלק של הסיקור לא ניתן גילוי נאות לגבי הקשר העסקי בין ההסתדרות הרפואית ו"דה-מרקר".

עם זאת, יום לפני הוועידה קיבלו קוראי "דה-מרקר" לביתם מוסף שנשא את הכותרת "בריאות". המוסף, שהוגדר כ"מוסף מיוחד לרגל ועידת הבריאות של 'דה- מרקר'", יצא לאור על-ידי המחלקה המסחרית של העיתון, ועל שערו הופיע לוגו ההסתדרות הרפואית. המוסף נפתח ברשימה מאת ד"ר אידלמן, ומיד בהמשך פורסם "ראיון מיוחד" עם המזכ"לית עו"ד ופנר. בגופן זעיר בתחתית עמוד התוכן של המוסף נכתב: "המערכת מבקשת להבהיר כי המוסף הינו פרסומי".

מדוברות ההסתדרות הרפואית נמסר בתגובה: "ההסתדרות הרפואית, שחרתה על דגלה את קידום מערכת הבריאות הציבורית בישראל, שיתפה פעולה בוועידת הבריאות של 'דה-מרקר' לקידום הנושאים הבוערים של מערכת הבריאות ובהשתתפות בכירי המערכת".

עורך "דה-מרקר" סמי פרץ מסר כי "מערכת 'דה-מרקר' אינה עוסקת בסוגיות מסחריות", והפנה את "העין השביעית" להנהלת העיתון. פנייה אל מו"ל "הארץ" עמוס שוקן, המנכ"ל רמי גז, המשנה למנכ"ל גיא וינטרוב ומזכירת ההנהלה סימה ברוך טרם נענתה.