לשכת עורכי-הדין, העומד בראשה עו"ד אפי נוה והעיתונאית שרון שפורר יחלו בקרוב בהליך גישור בניסיון להביא לסיומה את תביעת הדיבה שהגישו הלשכה ועו"ד נוה נגד שפורר. בדיון שנערך היום (17.7) בבית-משפט השלום בהרצליה בפני השופט גלעד הס הסכימו הצדדים להצעת בית-המשפט לפנות לגישור. לשכת עורכי-הדין תשלם את מלוא עלות הגישור.

בתחילת השנה הגישו הלשכה והעומד בראשה תביעת דיבה בסך כמיליון שקל נגד שפורר בגין סדרת כתבות שפרסמה באתר "המקום הכי חם בגיהנום". באמצעות עורכי-הדין שמואל קסוטו, דוד יצחק ורונן בוך ממשרד קסוטו, נוף ושות' טענו עו"ד נוה והלשכה כי שפורר כלל לא נהגה כעיתונאית אלא כ"תועמלנית", ופרסמה בכוונה תחילה מידע מכפיש ושקרי על הלשכה והעומד בראשה. בתגובה טענה שפורר, שזכתה לגיבוי משפטי מצד "המקום הכי חם בגיהנום" ומיוצגת על-ידי עו"ד יהונתן קלינגר, כי כל פעולותיה היו בגדר "עיתונות אחראית" וכי בלשכת עורכי-הדין כלל לא חולקים על העובדות שבפרסומים אלא על "איש קש" שהם עצמם יצרו.

הבוקר, באולמו של השופט הס, נערך דיון קצר מחוץ לפרוטוקול שבו הפציר בהם השופט לגשת לגישור. "התיק הזה יכול להיות תיק עקרוני, יש פה בקשה של האגודה לזכויות האזרח שעוד לא דנו בה", הסביר השופט הס, "או שהוא יכול להיות תיק פשוט".

ראשית כל המליץ השופט לצדדים לנסות גישור, מפני שלדבריו "יש פער בין הכתבה עצמה, המלל שלה, לבין איך שאתם [בלשכה] תופסים אותה, ועל הפער הזה יש להוסיף איך הציבור יתפוס אותה". השופט אף אמר כי "מה שכתוב בכתבה יחסית מינורי בנקודות שאתם תופסים כאמירות חמורות", אולם בהמשך, בעקבות הערת עו"ד קסוטו, סייג והבהיר כי התכוון להגיד ששפורר רואה בדברים שכתבה ושבגינם נתבעה דברים מינוריים. "לא אמרתי שאני רואה את זה כמינורי", הדגיש.

מכל מקום, השופט הס המליץ לצדדים על השופטת בדימוס הילה גרסטל כמגשרת, והוסיף: "חשבתי, לאור העובדה שהגברת שפורר עיתונאית עצמאית, שהלשכה תישא בשכר הגישור של המגשרת".

עו"ד קסוטו, בא כוח הלשכה, הבהיר כי אין לו התנגדות עקרונית לגישור, ואולם "גם אם הולכים לגישור אני לא רואה שום סיבה שאנחנו נממן". "אני חושב שלשכת עורכי-הדין יכולה לממן את הצד שלה [של שפורר] בגישור", השיב השופט הס. עו"ד נוה, שהגיע לדיון מלווה בעוזרו האישי עו"ד ג'ו ברגל ובמנכ"ל הלשכה אורי אלפסי, יצא להתייעצות קצרה, ובסיומה הודיעו באי כוחו לבית-המשפט כי הצעתו מקובלת עליהם.

בשלב זה פנה השופט לשפורר ואמר כי מרגע שמתחיל הליך הגישור התיק מוקפא, ומצופה גם ממנה לשמור על שקט בחזית מול לשכת עורכי-הדין. השופט הבהיר לה כי אינו מורה לה לחדול מלפרסם ידיעות וכתבות על הלשכה, אך הוא מציע לה לשקול זאת לנוכח הגישור.

"אם אני מעכבת פרסום זה משרת את התביעה", קבלה שפורר בפני השופט הס.

"אין לי כל כוונה להשתיק אותך", הדגיש השופט, וציין כי אם תגלה פתאום מידע דרמטי על לשכת עורכי-הדין, מובן שתפרסמו. יחד עם זאת הציע לה לפגוש את המגשרת, לשמוע מה יש לה להגיד ביחס לסוגיה ולשקול את צעדיה. "שמענו את בית-המשפט", הודיע בתגובה עו"ד יהונתן קלינגר, בא כוחה של שפורר, והדיון הסתיים.

71274-01-17