ברגע שתאגיד "כאן" בחר בגאולה אבן כמגישת מהדורת החדשות הראשית שלו צמח ענן של חשדנות מעל יכולתה למלא את התפקיד: האם ציבור הצופים ייתן בה אמון, או שייחס לה שיקולים זרים בגלל היותה זוגתו של גדעון סער. אני סברתי שכל עוד סער אינו מחדש את מעורבותו הפוליטית באופן פעיל וכל עוד רעייתו אינה נזקקת לעסוק מעל המרקע באופן ישיר במהלכיו בזירה הציבורית, היא כשרה לתפקיד: כישוריה העיתונאיים המוכחים והמוניטין שרכשה על יושרתה המקצועית גוברים על האפשרות שהנסיבות הפוליטיות והתקשורתיות יקלעו אותה לניגוד עניינים.

אמש, במהלך הצפייה באופן שבו ניווטה אבן את שידור תוצאות ההתמודדות בין אבי גבאי לעמיר פרץ, התעורר אצלי ספק שמא פועלים עליה שיקולים זרים שאולי אין היא אפילו מודעת להם. ואם זה חשד שווא, כדאי בכל זאת להציפו כדי שאבן ועורכיה יהיו מודעים לפגיעותה בהקשרן זה.

כאשר ריאיינה אבן את ח"כ עמר בר-לב ממפלגת העבודה היא אמרה כך: "בחרתם מועמד שעל פניו נראה שנתניהו אוכל אותו בלי מלח. הוא מתאים לנהל את המערכת הפוליטית? אדם שלא היה ח"כ יום אחד! לא היה שר בקבינט. אדם שלא יודע לנהל מערכות פוליטיות מורכבות! אין ויכוח על החושים שלו, אבל מה הוא יודע על ניהול פוליטיקה בהשוואה לנתניהו?".

לכאורה תהיות לגיטימיות שגם מראיינים שאינם נשואים לפוליטיקאים בכירים ממפלגה יריבה היו מציגים, אבל אבן חשודה מלכתחילה באינטרס אישי בהקשר זה. מה גם שקביעתה שנתניהו מסוגל "לאכול את גבאי ללא מלח" מתעלמת מסנטימנט עממי רחב המשקף מיאוס מראש הממשלה הנוכחי, לא כל-כך בגלל מדיניותו כמו בגלל אישיותו ואורח חייו. והרי נצחונו של גבאי מבטא את הכמיהה לפוליטיקה שונה, למנהיגות מזן אחר. האם בהתחשב בנסיבות האלה נכונה קביעתה ההחלטית של אבן שנתניהו יביס ללא קושי את גבאי?

קבלת הפנים של גדעון סער לאבי גבאי (צילום מסך)

קבלת הפנים של גדעון סער לאבי גבאי (צילום מסך)

כמה דקות לאחר מכן אמרה אבן לעמיתיה באולפן (אריה גולן וחנן קריסטל): "יכול להיות שתקופת הכיף הגדול של הסבבי-בבי של אבי גבאי הסתיימה, כי עכשיו יש לבדוק איך הוא עבר מהאוצר לבזק, ענייני הון-שלטון, מה יש לו לומר על אלוביץ' [...] כלומר הוא סיפור הצלחה ישראלי – על זה אין ספק, אבל יש פה סימני שאלה".

האם לגאולה אבן יש מידע על מנהיגה החדש של מפלגת העבודה שהציבור לא נחשף אליו? מדוע היא אינה משתפת בו את הצופים? ואם היא סתם מפריחה חשדות כלפי גבאי, שמשמעותם הטלת דופי ביושרו, האם היא עושה זאת כמראיינת מספר 1 של הערוץ הראשון או כרעייתו של גדעון סער, שמפלגתו (או אפילו הוא אישית) צפויים להתמודד מול גבאי על הנהגת המדינה?

בינתיים גילה לנו סער עצמו את עמדתו בנוגע ליושב הראש החדש של מפלגת העבודה. "לשסות תושבי עמונה בדימונה זו אינה דרך חדשה, אלא המשכו של ניסיון רב-שנים וכושל לשסות ציבור בציבור".