האם בחברת החדשות של ערוץ 2 החליטו לנצל את הבימה העיתונאית שלהם כדי לנקום בכלי תקשורת מתחרה שפירסם ידיעה שלא נשאה חן בעיניהם? כך בדיוק טוענים ב"וואלה", וחושפים טפח מטריד מאחורי הקלעים של התנהלות כלי התקשורת הגדולים והמצליחים בישראל. בחדשות 2 מכחישים את הדברים: "אין שום אמת בטענות".

בתחילת יולי שודרה ב"תוכנית חיסכון", מגזין הכלכלה היומי של חדשות ערוץ 2, כתבה בענייני תקשורת, לא תחום שחברת החדשות מרבה לסקר, והציגה טיעון תמוה. על פי הכתבה, מאת מעיין פרתי, העובדה שבאתר "וואלה" נוהגים להשכיר את אולפן החדשות שלהם לחברות מסחריות, מלמדת על כך שהעיסוק של "וואלה" בחדשות טלוויזיונית נכשל כלכלית.

"בוואלה מנסים למזער נזקים", נכתב בכותרת המציגה את הכתבה באתר mako של זכיינית ערוץ 2 קשת, "האולפן השקוף של אתר וואלה הושק לפני כשנתיים בהשקעה כספית גדולה, תוך הבטחה לשידורי חדשות. אבל מתברר שמאז מנסים למזער שם את הנזקים. אחת השיטות היא להציע את אולפן החדשות להשכרה לחברות מסחריות". "מ'וואלה' לא נמסרה תגובה", אומרת קרן מרציאנו, מגישת התוכנית, עם סיום הכתבה.

צילום מסך מהכתבה נגד "וואלה" ב"תוכנית חיסכון"

צילום מסך מהכתבה נגד "וואלה" ב"תוכנית חיסכון"

בכתבה שולבה הקלטת שיחה שנערכה עם עורך "וואלה TV" אבי אלקלעי, אשר נשמע נותן הצעת מחיר עבור שימוש בשירותי האולפן. עם זאת, העובדה שאיש תוכן בכיר באתר הוא מי שמנהל משא ומתן על השכרת האולפנים לחברה מסחרית, שאפשר היה למצוא בה טעם לפגם, לא הוצגה בכתבה כבעייתית. רק בתגובה ששלחו חדשות ערוץ 2 ל"עין השביעית", הודגש פרט זה.

במוקד הכתבה עמדה הטענה כי הניסיון של "וואלה" להיכנס לזירת הווידיאו (ולהתחרות ראש בראש עם חברת החדשות של ערוץ 2) היה יקר ולא משתלם, ועל כן באתר החליטו לצמצם את ההפסדים באמצעות השכרת האולפן. יתכן כמובן ש"וואלה" סובלים מהפסדים, אולם ב"תוכנית חיסכון" לא הציגו לכך ראיות כלשהן. בנוסף, ב"תוכנית חיסכון" לא הסבירו אם השכרת אולפן על ידי כלי תקשורת הוא מעשה יוצא דופן.

כך למשל, אתר החדשות ynet השכיר את אולפניו באופן קבוע לערוץ 20, ראשיו לא ראו בכך סימן לחולשה והמהלך פורסם ברבים. לחברת החדשות של ערוץ 2 כלל אין אולפנים בבעלותה, והיא שוכרת אותם מחברת גלובוס גרופ. האם הדבר מעיד על כישלון כלכלי? לאו דווקא. בחדשות 2 לא משכירים אולפנים, אבל כן סוחרים בחדשות שהם מייצרים. כך למשל במשך שנים מכרה חברת החדשות ל"אל על" מהדורות חדשות מקוצרות המוקרנות במטוסים. לא נראה שבחברה רואים בכך עדות למשבר כלכלי. להיפך - בחדשות 2 אפילו ייחצנו את הדיל.

עוד חיזקה את הרושם שמדובר בכתבה בעלת אינטרס זר, העובדה שכשליש מהאייטם הוקדש לטענות שונות בדבר הצנעת האתר את הפרשה שבה נחקר בימים אלה בעל השליטה ב"וואלה" שאול אלוביץ, ויחסי תן-וקח בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו, אף שהובהר לצופים כי לאלה אין כל קשר להשכרת האולפנים.

מה הביא את חדשות ערוץ 2 לפרסם ידיעה בעלת היגיון פנימי רעוע, שעוסקת באופן יוצא דופן בענייני תקשורת ובמתחרה ישיר, ומזכירה ללא כל קשר את ההסתבכות הפלילית של בעל השליטה בחברת האם? מבירור שערכנו ב"וואלה" מסתבר שלפרסום הידיעה ב"תוכנית חיסכון" קדם מסע לחצים מצד בכירי חדשות ערוץ 2, וזאת על רקע ידיעה שהתפרסמה במדור הברנז'ה באתר. לדעת גורמים ב"וואלה", הידיעה ב"תוכנית חיסכון" היא פשוט מעשה נקמה.

כמה ימים לפני שבחדשות ערוץ 2 הקדישו אייטם ל"וואלה", ב"וואלה" הקדישו אייטם לחדשות ערוץ 2. ב-29 ביוני פרסמה כתבת "וואלה ברנז'ה" נועה פרייס ידיעה המסכמת את המגמות העיקריות ברייטינג של שידורי הטלוויזיה במחצית הראשונה של השנה. בין היתר צוין בידיעה, כמו גם בכותרת שלה, כי נמשכת מגמת הצמצום בין נתוני הרייטינג של חדשות ערוץ 2 לאלו של חדשות ערוץ 10. בעקבות פרסום הידיעה ב"וואלה ברנז'ה" פנו מחדשות ערוץ 2 לאתר בדרישה לשנות את הנוסח. ב"וואלה" טוענים שבין הפונים היו דרגים בכירים ביותר בחדשות 2, וכי בפניות שולב גם נוסח של איום מפורש.

ב"וואלה" אמנם מודים כי היתה טעות באחד הנתונים בכתבה, אולם טוענים כי למרות שתוקן, הנוסח עדיין לא השביע את רצונם של הפונים מחברת החדשות של ערוץ 2, מה שהוביל אותם לממש את האיום ולשדר את האייטם על השכרת אולפני האתר לחברות מסחריות.

ב"וואלה" העדיפו שלא למסור לפרסום פרטים נוספים, לדבריהם, בשל הרצון לא להחריף את המצב. מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה כי "הידיעה המקורית ב'וואלה ברנז'ה' הייתה שגויה ובה הוצגו נתונים כוזבים, בעקבות תגובתנו הידיעה תוקנה". בחברה הכחישו מכל וכל טענות למסע לחצים או איומים או אינטרס זר כלשהו בידיעה שפורסמה על השכרת האולפנים של "וואלה". בנוסף נטען כי מערכת "וואלה" היא היחידה שמשכירה את אולפניה להשקות ולצרכים מסחריים. "יתרה מכך", הוסיפו בחדשות 2, "כפי שהוצג בכתבה ששודרה ב'תכנית חיסכון', איש השיווק הוא עורך תוכן בכיר ב'וואלה ניוז' שאחראי על תכני הטלוויזיה והווידיאו של אתר החדשות".