ב"כלכליסט" פורסמו הבוקר (4.7) ממצאי סקר דעת קהל שנערך בקרב מדגם של יהודים בלבד, וזאת למרות שבחן סוגיות הנוגעות לכלל האוכלוסייה בישראל. בנוסף, הדיווח על ממצאי הסקר היה מטעה, כך שהקוראים היו עלולים להסיק כי העמדות שמוצגות בו מייצגות את כלל הציבור בישראל.

במדור הספורט של "כלכליסט" התפרסמה היום ידיעה על "סקר הספורט" שערכה חברה בשם DAVNIS Sports, המתוארת כ"סוכנות שיווק ספורט בינלאומית שמסייעת ומייעצת לארגוני ספורט וגם לנותני חסות ומפרסמים". על הדיווח היה חתום דירק שלונץ, מייסד ומנכ"ל החברה.

הסקר סיפק מבחר נתונים דוגמת "72% מהישראלים צופים בספורט בעיקר דרך הטלוויזיה", "21% מאוד מתעניינים בכדורגל ישראלי" ו"עבור 26% מהישראלים ליגת אלופות היא התוכן הספורטיבי המועדף עליהם לצפייה".

"כלכליסט", 4.7.2017

"כלכליסט", 4.7.2017 (לחצו להגדלה)

אולם הסקר לא באמת נתן לקוראים הצצה לעמדות "הישראלים", ואף לא לאלו של אוהדי הספורט ה"ישראלים". בגופן קטן בשולי האינפוגרפיקה שליוותה את הדיווח נכתב כי "הסקר נערך בקרב 1,300 גברים יהודים". משמעות הדבר היא שגברים ערבים (כמו גם נשים יהודיות וערביות) הודרו ממנו, וזאת אף שביניהם ישנם גם אוהדי ספורט.

אם לא די בפרסום ממצאי סקר האפרטהייד (סקר שמוקדש לנושא שרלבנטי לכלל האוכלוסייה אך נערך בקרב יהודים בלבד), ב"כלכליסט" דיווחו על הממצאים באופן מטעה. הן בגוף הידיעה והן באינפוגרפיקה הנלווית חזרו וכתבו על ההעדפות של "הישראלים" ו"אוהדי הספורט בישראל". בפועל, כאמור, היו אלה רק אוהדי הספורט מבין הגברים היהודים, כלומר רק אוהדי הספורט מבין כ-80% ממחצית האוכלוסייה.