תוכנית בישול בריטית פופולרית, "The Great British Bake Off", הודיעה כי לא תמכור יותר פרסום סמוי, כך מדווח ה"גרדיאן". התוכנית משודרת ב-BBC מאז 2010, וגרסה שלה בשם "בייק אוף" משודרת גם בישראל. לפי ה"גרדיאן", בתוכנית הודיעו כי יפסיקו לקבל כסף מיצרנים כדי להציג ולהשתמש במוצריהם בשידור, וזאת כדי לשמר את אמינותה של תחרות הבישול.

"הבחירות שנעשות בידי המשתתפים בתוכנית ושיקול הדעת של השופטים הם גרעין התוכנית, וצריכים להיות נקיים מהשפעה חיצונית", מצטט ה"גרדיאן" מקור בהפקת התוכנית, "האמינות של 'בייק אוף' חשובה לנו. התוכנית נעשתה תמיד ברגישות של הפקה תיעודית, כך שתוכן שיווקי אינו טבעי לנו".

*   *   *

"לא ללעוס – לבלוע": ד"ר ענת באלינט על פרסום סמוי בתוכניות בישול