בשעה טובה הצליחו עיתונאי מערכת "וואלה" למצוא תצלום של בעל השליטה באתר, שאול אלוביץ', ולהצמיד אותו לידיעה על החקירה שפתחה נגדו רשות ניירות ערך.

עם זאת, באתר ממשיכים להחביא את הדיווחים על החקירה. למעשה, במקרה הנוכחי דחקו עורכי "וואלה" את הידיעה על אלוביץ' אל אזור צחיח במיוחד של דף הבית, עוד יותר מהמשבצת שבה פורסמו הידיעות הקודמות על החקירה.

בשבוע שעבר, עם חשיפת הפשיטה של רשות ניירות ערך על משרדי בזק והרחקתו של בעל השליטה בחברה, פרסמו אתרי החדשות המרכזיים בישראל כותרות ראשיות עם תצלומו של אלוביץ'. ב"וואלה" העדיפו תחת זאת לפרסם דיווחים לקוניים המלווים בתצלום של לוגו חברת בזק או בניין משרדי בזק, וזאת הרחק מהכותרת הראשית של דף הבית.

דף הבית של אתר "וואלה", 28.6.2017

אחרי כמה ימים שבהם צו איסור פרסום מנע מהעיתונות לדווח על התפתחויות בחקירה, היום (28.6) הותר לפרסום כי אלוביץ' הורחק ממשרדי בזק למשך חודש נוסף, ונאסר עליו לשוחח עם מנכ"ל yes. במקביל שיחרר אלוביץ' הצהרה ראשונה לעיתונות.

אתרי חדשות רבים, באופן טבעי, הגיעו למסקנה שבמידע הזה יש עניין לציבור ופרסמו אותו בהבלטה, בכותרת הראשית של דף הבית או באחת הכותרות הצמודות לה. ב"וואלה", לעומת זאת, מצאו לנכון להחביא את הידיעה אי שם במעמקי דף הבית של האתר.

כשהמידע החדש על אלוביץ' הותר לפרסום, ולאורך שעות הערב המוקדמות, תפסה את הכותרת הראשית של "וואלה" ידיעה על דברים שאמר ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, בראיון ליעקב אילון. הראיון עם ג'וליאני אכן היה בלעדי לאתר "וואלה", וככזה צפוי שיזכה להבלטה באתר, אולם הידיעה על אלוביץ' לא התמקמה בצמוד לכותרת הראשית, באחת מארבע המשבצות המרכזיות שתחתיה.

להבדיל מהידיעות על החקירה נגד בזק ואלוביץ' שהופיעו באתר "וואלה" בשבוע שעבר, הפעם לא היה די גם בגלילת דף הבית אל חטיבת החדשות, שכן לידיעה על אלוביץ' לא היה שם כל זכר. לא במשבצת המרכזית, לא במשבצות הקטנות, אפילו לא בכותרות הטקסט.

כדי למצוא את המידע על אלוביץ' ואת הציטוט שהעניק לתקשורת היה צורך לגלול עוד ועוד מטה, אל מעבר לרצועת "אסור לפספס", שכללה את הכותרות "הזוכה בתחרות ביקיני תזכה בפרס – עבודה במתקן גרעיני", "'הרוצחת הסקסית' מפרסמת תמונות ממש מלחיצות", "כולם חושבים שהארנב הזה עושה משהו גס – רואים את זה?" ו"הטעויות הקריטיות שאתם עושים בשירותים בלי לדעת".

רק מי ששרד את כל הפיתויים הללו ולא גלש אל אחת מהידיעות שאסור לפספס, רק מי שהמשיך לגלול ודילג גם על חטיבת הספורט, רק מי שהגיע אל חטיבת ה"עסקים וצרכנות", יכול היה לחזות בפניו של בעל השליטה באתר "וואלה" וללחוץ על ההפניה שמובילה לידיעה, שממילא מתמקדת רובה ככולה בהצהרתו הפומבית של אלוביץ' לתקשורת ולא במידע החדש על הרחקתו לשבועות ארוכים מהחברה שבשליטתו.

ב"וואלה", משום מה, ממשיכים לחשוב שאין עוד אתרי חדשות בישראל מלבדם, ושאם רק יצניעו את המידע הלקוני שהם מפרסמים על בעל השליטה שלהם, כך ייטב.