חברת אורבן נדל"ן, הקשורה לעבריין לשעבר דודו דיגמי ותובעת מהעיתונאית שרון שפורר 1.6 מיליון שקל, מתנגדת לצירופה של התנועה למען איכות השלטון בישראל להליך התביעה וטוענת ליחסי "תן-קח" בין שפורר לעומד בראש התנועה, עו"ד אליעד שרגא.

לפני כשלוש שנים הגישה חברת אורבן נדל"ן, שנקראה אז ד.ד. מיזמים נדל"ן, תביעת עתק נגד שפורר בגין כמה פרסומים בחשבון הפייסבוק של העיתונאית, שבהם הזהירה את עוקביה מפני החברה וכינתה אותה "מפוקפקת". בחודש שעבר פנתה התנועה למען איכות השלטון בישראל לבית-המשפט וביקשה להצטרף להליך במעמד "ידידת בית-המשפט".

בבקשתה טענה התנועה, באמצעות עו"ד תומר נאור, כי התביעה נגד שפורר היא תביעת השתקה (SLAPP) ועל כן עשויות להיות לפסיקה בעניינה השלכות רוחב מרחיקות לכת. באי כוחה של שפורר, עורכי-הדין עמוס נוה, עופר שכטר ואורי קידר מהמטה למאבק בסחר בנשים, הביעו תמיכה בבקשת התנועה וכתבו לבית-המשפט כי התנועה לאיכות השלטון היא בגדר "מומחית" לנושא תביעות השתקה.

השבוע פנתה לבית-המשפט אורבן נדל"ן, באמצעות בא כוחה עו"ד עמוס ון-אמדן, וטענה כי אין לאפשר לתנועה למען איכות השלטון להצטרף להליך בין היתר משום שלתנועה "אין קמצוץ מומחיות רלבנטית בסוגיית 'תביעות השתקה'". זאת ועוד, לדברי אורבן נדל"ן, "שעה שהטענה על 'מומחיות' המבקשת בסוגיית 'תביעות סלאפ' מופרכת לחלוטין, הרי הצגה חסרת שחר זו מצד ב"כ הנתבעת מבססת חשד שיש בין המבקשת [התנועה למען איכות השלטון] לנתבעת [שפורר] יחסי 'תן וקח' שאותם הם מסתירים, מכוחם המבקשת התבקשה להצטרף כדי לסייע לנתבעת".

עו"ד ון-אמדן מציין עוד כי התנועה "העלימה מבית-המשפט" את העובדה שמקימה והעומד בראשה, עו"ד אליעד שרגא, חתם לאחרונה על עצומה נגד לשכת עורכי-הדין בישראל בעקבות תביעת עתק שזו הגישה נגד שפורר. "תמיכתו זו של עו"ד שרגא בנתבעת בהקשר הספציפי של שלילת הליך משפטי בעילת לשון הרע של תובע אחר נגד הנתבעת", מדגיש עו"ד ון-אמדן, "פוסלת את המבקשת – מעבר לעובדה היסודית שלפיה אין לה שום מומחיות בסוגיה – מלשמש כידיד בית-המשפט. יתרה מכך, ההקשר הנ"ל מגלה שהניסיון של המבקשת לעטות מחלצות של מומחיות בסוגיית תביעות ההשתקה – מומחיות שבעליל אין לה – יסודו במניעים פסולים וזרים".

לפי עו"ד ון-אמדן, מניעיה של התנועה למען איכות השלטון בישראל להצטרפות להליך תביעת הדיבה נגד שפורר "אינם 'טהורים' כלל ועיקר". לדבריו, התנועה מנסה "להידחף" להליך, וזאת "כדי להשפיע על התנהלותו הדיונית והמהותית משל היתה עוד בא כוח מטעם הנתבעת".

בעקבות התגובה הנחרצת של אורבן נדל"ן ביקשה התנועה למען איכות השלטון בישראל את הזכות להגיב. תגובת אורבן, כך טוענת התנועה, התקבלה אצלה "בתדהמה מוחלטת". בכל 25 שנות פעילותה, נכתב מטעם התנועה, "מעולם לא נתקלה בתגובה כה בוטה, מתלהמת, בלתי עניינית, מופרכת ומסולפת, הגובלת בהטעיה של ממש של בית-המשפט הנכבד".

22755-06-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 419KB)