הבדלים משמעותים ניכרו אתמול באופן שבו סיקרו אתרי החדשות המרכזיים בישראל את ההפגנה שהתקיימה בפתח תקווה, במרחק של כמה מאות מטרים מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. היה מי שהפך את הידיעה לכותרת ראשית, היו כאלה שמיקמו את הידיעה בשולי דף הבית והיו גם מי שהתעלמו כליל.

אתמול בשעה 19:30 החלה בכיכר גורן שבפתח-תקווה הפגנה למען חופש הביטוי, שהתקיימה במחאה על כך שהפגנות קודמות באזור, שמחו על האופן בו מטפל מנדלבליט בחקירות הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נאסרו על ידי המשטרה. אתר "מעריב" הבליט יותר מכל את ההפגנה והעניק לה את הכותרת הראשית מהשעה 20:30 ובמשך למעלה משלוש שעות ברציפות. באופן דומה, בשער הגיליון המודפס של "מעריב" הופיעה הבוקר כותרת על ההפגנה וחלק נכבד מהכפולה השנייה הוקדשה לה.

כותרת ראשית באתר "מעריב", 3.6.2017

דף הבית של אתר nana10 הקדים ועלה עם ידיעה על ההפגנה כבר ב-19:45, אך לא בכותרת הראשית אלא במשבצת השנייה בחשיבותה בדף הבית. הידיעה נותרה במקום בולט זה עד לשעה 21:45.

בדף הבית של אתר "הארץ" התפרסמה ידיעה על ההפגנה בשעה 20:30, במשבצת השלישית בדירוג הכותרות. כעבור כמה דקות עלתה הידיעה למשבצת השנייה בחשיבותה בדף הבית, שם נשארה עד ל-22:30. בגיליון המודפס של "הארץ" פורסמה הבוקר ידיעה בולטת על ההפגנה בראש עמוד 8 של העיתון.

בשעה 21:00 הצטרף דף הבית של אתר mako לדיווחים, אולם הידיעה שלו התפרסמה בתחתית החלק החדשותי של העמוד, ונשארה שם עד לשעות הלילה. רק מי שגלל מטה יכול היה להיתקל בה.

בשעה 21:15 הופיעה בדף הבית של אתר ynet ידיעה על ההפגנה, אך כמו ב-mako, ולמעשה במידה חריפה עוד יותר, באתר מבית "ידיעות אחרונות" היתה הידיעה על ההפגנה מוצנעת והיא הופיעה עמוק במורד דף הבית. בגיליון המודפס של "ידיעות אחרונות" הבוקר לא היה כל דיווח על ההפגנה.

באתרים שבשליטת שלדון אדלסון, "ישראל היום" ו-nrg, לא פורסם אתמול בשעות הערב והלילה כל דיווח על ההפגנה שהתרחשה בפתח תקווה. בדף הבית של ערוץ 20 דווקא היתה אתמול בערב כותרת על הפגנות בפתח-תקווה, אם כי היתה זו כותרת מעט ישנה, שקראה: "הפגנות ח"כים מול בית היועמ"ש: בלתי חוקיות".

דף הבית של אתר ערוץ 20, 3.6.2017