כתבת השער של מגזין Markerweek האחרון הוקדשה לסיכום רפורמת השמים הפתוחים במלאות לה ארבע שנים. העיתונאית גילי מלניצקי פירטה בהרחבה את ההישגים של הרפורמה, וכן את הבעיות שנבעו ממנה, תוך שהיא משוחחת עם בכירים בתחום התעופה. מותר להניח שמרבית קוראי הכתבה ב"דה-מרקר" לא ידעו שאביה, בני מלניצקי, הוא בעצמו בכיר בתחום. בזמן שהבת היא כתבת לענייני תעופה של "דה-מרקר", האב הוא עובד בכיר ברשות שדות התעופה, שמנהל את נמל התעופה בחיפה.

מינויה של עיתונאית, הגונה ככל שתהיה, לסיקור תחום שבו אביה מחזיק בתפקיד בכיר, הוא מתכון לניגוד עניינים מתמשך. כשהעיתונאית כותבת ישירות על נמל תעופה שאביה מנהל ולקוראים אין על כך מושג, לניגוד העניינים נוסף טעם לפגם. הכתבה האחרונה של מלניצקי, מיום שישי, כללה התייחסות ספציפית לנמל התעופה שמנהל אביה.

על-פי הכתבה, בעקבות רפורמת השמיים הפתוחים חלה עלייה במספר הטיסות שיוצאות מישראל, דבר שהוביל לעומס על נמל התעופה בן-גוריון. מלניצקי ציינה כי ברשות שדות התעופה פועלים להתמודדות עם העומס על-ידי פתיחת טרמינל 1 בנתב"ג לטיסות לואו-קוסט וכן פתיחת שדה תעופה רמון בתמנע, אולם ספק אם יהיה בכך מענה ראוי שכן השדה בתמנע, כך מוסבר בכתבה, מרוחק מהמרכז והגישה אליו קשה. פתרון אפשרי שהוזכר בכתבה הוא הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף באזור הצפון, לדוגמה באזור חיפה.

שער "מרקר וויק", 2.6.2017

"הישענות על שדה התעופה רמון כאלטרנטיבה יחידה או פתיחת השדה המשלים הנוסף בנגב, תוך הרחקת ההנגשה למוקדי התיירות המבוקשים לתיירות הנוצרית – טבריה ונצרת, והגישה לערים הגדולות תל-אביב וירושלים – לא מצליחה לספק פתרון", הסבירה מלניצקי. "אמנם ראש העיר חיפה וראשי המועצות המקומיות בצפון מסתייגים מהקמת שדה תעופה בינלאומי משלים באזורן, אך דפוסי הטיסה הגוברים מצביעים על הצורך העמוק".

בהמשך הכתבה ציטטה מלניצקי אדם שהוגדר כ"גורם בענף התעופה", שאמר לה כך: "חייבים להפעיל שדה תעופה נוסף, ולדעתי השדה המתאים ביותר הוא בחיפה, שם קיימת תשתית בסיסית בשדה התעופה הקיים, שכבר מבצע טיסות בינלאומיות ראשונות. נדרשת שם הארכה של המסלול, אבל בדיוק כמו שיש בדרום שדה בינלאומי, אפשר וצריך לפתח את הצפון באותה מידה. לשקול חלופה נוספת בדרום בלי לפתח את הצפון זה מגוחך. חבל שמניעים זרים משפיעים על הצרכים התעופתיים".

עורך "דה-מרקר" סמי פרץ מסר בתגובה: "גילי משמשת כתבת מחליפה לכתבת בחופשת לידה. הקשר המשפחתי שלה ידוע לעורכיה ולכן יש תחומים שבהם נקבע כי לא תסקר. במקרה זה, מדובר בכתבה מקצועית רחבה עם מרואיינים רבים מתחום התחבורה, התיירות והתעופה על רפורמת השמיים הפתוחים והשפעותיה. שדה התעופה בחיפה שולי וחסר חשיבות לתנועת הנוסעים לישראל וממנה, ואזכורו אגבי לחלוטין. אגב, הדיון על הצורך בהקמת שדה תעופה נוסף החל לפני שגילי נולדה".