הקמתו של תאגיד השידור הישראלי מלווה בספקות רבים, החל מהפקפוק ביכולתו של גוף ציבורי לנצח את הפיתוי להסתאבות ועד להתרסה נגד עצם נחיצותו של גוף שידור ציבורי בעידן חדש זה של תקשורת לכל. לג'ודי שלום-ניר-מוזס, בעלת תוכנית ברשת ב' וכעת ב"כאן רשת ב'", אין כלל ספקות. בתוכניתה האחרונה (26.5) היא כבר הצהירה שהרפורמה היא הצלחה מטורפת. ואכן, אין לה סיבה לחשוב אחרת. לא רק שעברה לתאגיד החדש, אלא שגם בנה נמרוד קיבל שם תוכנית. איפה? הפתעה: יחד עם אמא.

בדרך כלל כשהורה מביא את הילד לעבודה הוא נותן לו טושים וניירות שיצייר קצת. אצל ג'ודי הוא מקבל מיקרופון. מובן שלא שלום-ניר-מוזס היא שאחראית להחלטה, אלא קברניטי התאגיד החדש שערכו "פיילוט" כנדרש. למאזינת רשת ב' ממוצעת כמוני היתה זו הפתעה לא נעימה.

כבר התרגלנו לכך שנותנים מיקרופון ושעת שידור לאשת פוליטיקאי, ולעזאזל המינהל התקין. התרגלנו כבר לשימוש הפוליטי שעשתה ניר-מוזס-שלום בזמן האוויר הציבורי שניתן לה. אחרי הכל, השילוב של עילגותה של שלום-ניר-מוזס עם חוסר מודעותה העצמית מייצר מחרוזת פנינים בוהקות של תאונות רדיופוניות. בסך הכל מצטיירת שלום-ניר-מוזס כאשה חביבה, לא ימין ולא שמאל להכרזתה, אבל מתקלחת אחרי שהיא עולה במעלית עם זהבה גלאון ואת שמה של ח"כ זועבי היא מבטאת בכוונה "זובי".

אלא שעכשיו גם הילד משדר איתה, וצריך להתרגל מחדש. ניר ג'וניור נשמע כמו בחור רהוט ואינטליגנטי, אבל לא ברור מה זיכה אותו במשבצת שידור. הוא אינו בר-סמכא או ידען בתחום כלשהו, והדבר שהיה צריך לפסול אותו על הסף – חוץ מקרבת המשפחה לגברת – הוא כמובן היותו פרסומאי. המשאב הנכסף ביותר שפרסומאי זקוק לו עבור לקוחותיו הוא חשיפה. ניר מקבל מהמדינה חשיפה על מגש כסף של משלם המסים – ואנחנו צריכים להאמין שישדר ללא אינטרסים. קצת כמו שנציג של חברת צוללות ישתתף בוועדת המכרזים של משרד הביטחון כחבר אובייקטיבי מטעם הציבור.

אגב, אמו, מבלי שתהיה פרסומאית במקצועה, מראיינת בנונשלנטיות חברה טובה שזה עתה פתחה בית אופנה בז'בוטינסקי 45 חניה בשפע ומקבלים כרטיסי אשראי, או מנכ"ל של חברת כספות פרטיות, שזה פשוט שירות מדאים ועולה רק... כלום, בחיי כלום.

אם התוכנית של שלום-ניר-מוזס ברשות השידור הישנה היתה חלק מהנוף של פוליטיזציה ושיקולים זרים, התוכנית של האם ובנה היא משב ריח לא טוב שכבר עולה מהתאגיד החדש. ואשר לרייטינג? לא יודעת. היה משעמם. אותי הם הפסידו. ובגל"צ, אלוהים שישמור, יש "קולה של אמא". פודקאסטים – הנה אני באה.

נילי אושרוב היתה מגישה שותפה בתוכנית ברשת ב' הישנה לתקופה קצרה