במקום הביטוי "הגדה המערבית", הורה לאחרונה מפקד גלי-צה"ל ירון דקל לעיתונאים בתחנה, יש להשתמש במלה "השטחים". הסיבה: "הגדה המערבית" היא "ביטוי שאומץ על-ידי הפלשתינים והשמאל". כשהדבר פורסם, נמסר מגלי-צה"ל כי "בתפקידו כעורך הראשי וכפי שביקש בכל תקופת כהונתו, חזר וביקש מפקד גל"צ לעשות שימוש במונח נייטרלי שאינו מוטה לשום צד. גם הצבא עושה שימוש במונח 'יהודה ושומרון' ולא במונח 'הגדה המערבית', שאומץ על-ידי הנרטיב הפלסטיני".

במזכר שנשלח בשמו של דקל הוקפד לכתוב "פלשתינים", כמקובל בעיתוני הימין, ולא "פלסטינים". בתגובה שנשלחה לעיתונות, החתרנים בגלי-צה"ל כבר חזרו ל"פלסטינים". גם בנוגע להוראה עצמה, נראה שדקל הצליח לטבוע בביצה הסמיכה של תקינות לשונית (תרתי משמע).

ראשית, מקורו של הביטוי "השטחים" בלעז הוא קיצור של "השטחים הפלסטיניים הכבושים". ואם נלך לפי שיטת התיוג הבלשני של דקל – הרי שזהו הכינוי שאימץ האו"ם, לא בדיוק ההפך מ"הפלשתינים והשמאל". ומה בנוגע למלים "הגדה המערבית"? ובכן, מדובר בשם ירדני רשמי, אבל גם כזה שאישיות פוליטית מסוימת נוהגת להשתמש בו בנאומיה.

כך למשל בשנה שעברה בנאום באו"ם ("הגדה המערבית ועזה היו בידיים ערביות והם תקפו אותנו שוב ושוב ושוב"), ושוב לפני שנתיים בנאום באו"ם ("איראן הבהירה את כוונותיה לפתוח שתי חזיתות טרור חדשות נגד ישראל תוך שהיא מבטיחה לחמש את הפלסטינים בגדה המערבית"), וגם בנאום בקונגרס הציוני ("השאיפה להשמיד את ישראל המשיכה חרף העובדה שהגדה המערבית ועזה היו בידיים ערביות"), או שנה לפני כן בפתח ישיבת הממשלה ("הוראותיו של שליט איראן חמינאי לשלוח נשק לגדה המערבית"). ויש עוד דוגמאות.

מדובר, כמובן, בבנימין נתניהו, לא מישהו שנראה שאימץ את "הנרטיב הפלסטיני". למעשה, גם מדינת ישראל, המו"ל של גלי-צה"ל, משתמשת בביטוי "הגדה המערבית" בפרסומיה הרשמיים. למשל, בשמו של "חוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), התשנ"ה-1994".

ולבסוף, גם הבוס של דקל, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שנראה שמקפיד על הביטוי "יהודה ושומרון", משתמש לפעמים ב"הגדה המערבית": "החמאס מחכה ליום שבו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו-מאזן וראש הממשלה סלאם פיאד ישיגו מהקהילה הבינלאומית את המקסימום שהפלסטינים יכולים לקבל כדי לתפוס את השלטון בגדה", אמר בוועדת החוץ וביטחון כשהיה שר חוץ, ואילו בשנה שעברה דיווחו ב"וואלה" על ראיון שהעניק לעיתון "אל-קודס": "כמו כן, העיתון התייחס לשטחי יהודה ושומרון במינוחים שמעוררים כעס בחברה הפלסטינית, כמו 'הגדה המערבית (יהודה ושומרון)'", נכתב שם.