העיתונאי בן כספית לא יוכל לזמן לעדות את ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לחקור אותו במסגרת תביעת הדיבה שהגישה נגדו רעייתו שרה נתניהו, כך החליטה לפני ימים אחדים השופטת מיכל שרביט מבית-משפט השלום בירושלים.

לפני כשבע שנים הגישה שרה נתניהו תביעה בסך מיליון שקל נגד כספית בשל כתבה שפרסם ב"מעריב" ובה, בין היתר, ציין כי נתניהו היתה מערובת בהדחתו של חצרן שהועסק בבית ראש הממשלה. נתניהו הכחישה טענה זו מכל וכל, ובאמצעות עו"ד מיכאל ראבילו ממשרד א"ש שמרון, י. מלכו, פרסקי ושות' דרשה פיצוי. בשנה שעברה החל שלב העדויות במשפט. החצרן, מנשה קוזוקין, העיד כי עבודתו בבית ראש הממשלה לא הופסקה.

כעת, לקראת חידוש ההליכים במשפט, נתבקשה השופטת שרביט להכריע האם לאפשר לכספית, המיוצג על-ידי עו"ד עמית דולב, לזמן את כל העדים שבהם חפץ. בהחלטתה מבהירה השופטת כי התביעה שלפניה עוסקת אך ורק בטענה כי החצרן הודח מתפקידו, ועל כן אין מקום לזמן לעדות גורמים שעשויים לשפוך אור על פיטוריהם והדחתם של עובדים אחרים במעון ראש הממשלה.

ביחס לראש הממשלה נתניהו מבהירה השופטת בהחלטתה כי "לא נטען על-ידי הנתבעים בבקשתם כי יש בידם תשתית כלשהי המעידה על מעורבות, ישירה או עקיפה, של ראש הממשלה בכל האמור בפיטורי החצרן או כי ידע על כוונה נטענת זו להדיח את החצרן מתפקידו". השופטת מוסיפה כי על-פי עדותו של אמנון בן-עמי, לשעבר משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, שכבר העיד במשפט זה בשנה שעברה, ראש הממשלה "מעולם לא דיבר עמו על אף עובד שהוא, ובכלל זה לא דיבר עמו על האפשרות שהחצרן לא יעבוד בבית ראש הממשלה".

חרף דחיית הבקשה לזמן לעדות את נתניהו בשלב זה, השופטת משאירה פתח לעתיד ומציינת כי "הבקשה תישקל שוב, ככל שאתבקש לעשות כן, לאחר שמיעת יתר העדויות". מאותה סיבה, של חוסר מעורבות בהדחת החצרן, סירבה השופטת לאפשר לכספית לחקור גם את אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופה הרלבנטית, ואת גיל שפר, ראש הסגל בבית ראש הממשלה באותה תקופה.

עם זאת, השופטת התירה לכספית לזמן את דודו צבאג, אב הבית בבית ראש הממשלה בעת שבני הזוג נתניהו נכנסו למעון, את סגנו באותה תקופה עופר אמשלום, את המנקה באותה תקופה שושנה כליף, את המבשלת רבקה דוד ואת אמנון זכאי, שכיהן כמנהל בית ראש הממשלה. בנוסף איפשרה השופטת לזמן לעדות את עזרא סיידוף, המכהן כסמנכ"ל בבית ראש הממשלה, וכן את יוסי לוי, לשעבר יועץ תקשורת במשרד ראש הממשלה.

הדיון הבא במשפט אמור להתקיים באוקטובר.

ת"א 1835-10