רשות השידור: הפרוטוקולים

חדש בגנזך: למעלה ממאה פרוטוקולים מישיבות שקיימו חברי המוסדות המנהלים של רשות השידור בשנים 2011–2014 – תקופת דמדומי השידור הציבורי שקדמה להקמת תאגיד השידור הציבורי החדש.

הפרוטוקולים, שנמסרו בעקבות בקשת חופש מידע שהגישה עמותת "הצלחה", מאפשרים לצלול אל תוך דיוני ועדת התוכן, הוועד המנהל ומליאת רשות השידור לאורך רוב הקדנציה של היו"ר האחרון, אמיר גילת, והמנכ"ל האחרון יוני בן-מנחם, מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני מקורבים נוספים המופיעים בחלק מהפרוטוקולים הם יואב הורוביץ, כיום ראש לשכת ראש הממשלה, ועו"ד יעקב בורובסקי.

ניתן לעיין במסמכים כעת בעמוד של רשות השידור בגנזך, מדור חופש המידע של "העין השביעית" ועמותת "הצלחה".

השידור הציבורי: מסמכי משרד האוצר

עוד תוספת חדשה לגנזך היא עשרות מסמכים שהתקבלו ממשרד האוצר, החושפים חלק מהמנגנון הביורוקרטי שיצר תלות קיומית בין רשות השידור ותאגיד השידור הציבורי למשרד הממשלתי שהופקד על תקצובם לאחר ביטול האגרה (והחלפתה החלקית בתוספת לאגרת הרכב). בין המסמכים ניתן למצוא הוראות תשלום מתקציב משרד האוצר לתקציבי תאגיד השידור והרשות, הסכמי מימון שונים ותכתובות בנוגע לתנאי השכר והפרישה של עובדי רשות השידור.

נוסף לכך עלו לגנזך שני תזכירי החוק החדשים שהפיץ החודש משרד התקשורת: זה שנועד להפריד את תאגיד השידור הציבורי מחטיבת החדשות שלו ולהדיח את ראשיה, וזה שנועד לדחות את מועד עליית התאגיד לאוויר. במסמכים הנוגעים לרשות השידור ניתן לעיין בעמוד הגנזך של רשות השידור, ובמסמכי התאגיד ניתן לעיין בעמוד של תאגיד השידור הציבורי.

תעשיית הכנסים

לצד המסמכים שהתקבלו ממשרד התפוצות ניתן למצוא בעמוד של לפ"מ גם מסמך של המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה בראשות השר גלעד ארדן, ובו נימוקים לצורך מימון "אירועי תוכן" שייצרו "נכסי מדיה" – ובעברית, מימון כנס של חברת קשת כדי שהשר ארדן יישא בו נאום שהתפרסם עוד קודם לכן במוסף תוכן שיווקי של קשת והעיתון "גלובס".

עוד מתעשיית הכנסים: מסמך ונתונים שהתקבלו מעיריית באר-שבע חשפו את אחורי הקלעים של כנס במימון עירוני שקיימה מערכת "דה-מרקר" בעיר בשנה שעברה. במסמך ניתן לעיין בעמוד הגנזך של קבוצת "הארץ".

עמוד חדש בגנזך: ארכיון המדינה

לאחרונה הוספנו עמוד חדש לגנזך, המרכז מסמכים שנמסרו מארכיון המדינה. בעמוד ניתן לעיין בהסכמים שחתמו נציגי הארכיון עם גופים ויחידים שמסרו להם פריטים בעלי ערך היסטורי, לרבות ההסכם מעורר התהיות שנחתם עם גלעד ועמרי שרון, בניו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון – שקיבלו זכות לקבוע מי יוכל לעיין בחלק מהחומרים שימסרו.

* * *

הגנזך ממשיך להתעדכן באופן שוטף באמצעות העלאה של מסמכים שהתקבלו בעקבות בקשות חופש מידע של עמותת "הצלחה" (וגופים אחרים), מסמכים שגופים שונים מפרסמים מיוזמתם ומסמכים הנאספים במסגרת עבודת המערכת היומיומית של "העין השביעית".

על הרציונל העומד מאחורי המדור ניתן לקרוא כאן. גולשים המחזיקים בידיהם מסמכים שיש תועלת בחשיפתם לאור השמש מוזמנים לפנות אלינו ולמסור אותם באמצעות כתובת האימייל contact@the7eye.org.il