אתר החדשות "וואלה" יפצה אדם שתצלומו הוצמד לידיעה על עולם הדייטים של פלסטיניות צעירות ברמאללה. לפני מעט יותר משנה פורסמה באתר ידיעה מאת אבי יששכרוף תחת הכותרת "'חיילים מתחילים איתי בטינדר': עולם הדייטים של צעירות ברמאללה". בעקבות ראיון שהעניקה פלסטינית צעירה ל-BBC דיווח יששכרוף על חוויותיה במהלך השימוש באפליקציית הדייטים טינדר, כולל יציאה לדייטים עם יהודים.

בלב הידיעה שובץ תצלום ארכיון שבו נראה אדם בעל פיאות, החובש כיפה סרוגה גדולה לראשו, מרים ידו וקורא בקול. ברקע דמותו נראו דחפור, חיילים וכמה אנשים בלתי מזוהים. מתחת לתצלום נכתב: "מהם לא תבוא הישועה לצעירות הפלסטיניות. מתנחלים בשדות השומרון". נתנאל רום, האדם שנראה במרכז התצלום, החליט להגיש תביעת דיבה נגד "וואלה".

רום טען, באמצעות עו"ד יעקב מנקין, כי התצלום פגע בשמו הטוב. רום הדגיש כי מעולם לא גלש או נכנס לאפקליקציית טינדר או לכל אפליקציה דומה, וכי שיבוץ תצלומו בכתבה "מבלי כל פרסום כי לתובע אין קשר לכתבה או כי מדובר בצילום אילוסטרציה וכד'" יצר הקשר כאילו הוא "עושה שימוש באפליקציה ו/או כמי שמנסה למצוא סטוץ ו/או כמי שמחפש פגישות על בסיס מין". רום דרש פיצוי בסך 75 אלף שקל וציין בתביעתו כי לפני כעשור כבר תבע את "וואלה" כשהאתר שיבץ תצלום שלו בכתבות על סרבנות חיילים, ואף זכה בפיצויים.

תצלומו של רום בכתבת "וואלה"

באתר "וואלה" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ניר הראל, כי "ה'פרשנות' המעושה שמבקש התובע ליצוק בה [בכתבה] אינה עולה בקנה אחד עם המציאות". ב"וואלה" הוסיפו: "האם באמת ניתן לסבור שהכתבה מציגה את התובע כמי שעושה שימוש באפליקציית טינדר? האם הכתבה מציגה את התובע כמי שמנסה 'למצוא סטוץ ו/או כמי שמחפש פגישות על בסיס מין'? אנו סבורים שלא. אנו סבורים שכל מאן דהוא (גם אם לא הצטיין בהבנת הנקרא) יגיע למסקנה הפוכה בתכלית".

לאחרונה הגיעו הצדדים להסכם שלפיו יסמיכו את השופטת גלית אוסי-שרעבי מבית-משפט השלום בנתניה לתת פסק דין ללא נימוקים, הכולל פיצוי לרום בטווח שבין 5,000 ל-35 אלף שקל. לפני כשבועיים פסקה השופטת כי על "וואלה" לפצות את רום ב-20 אלף שקל, לא כולל אגרת המשפט, ובנוסף לשכר טרחת עורך-דין בסך 3,000 שקל.

31329-04-16