עיריית ירושלים מצטרפת לעמדת שרה נתניהו ומתנגדת גם היא למסירת מידע על עבודה כפסיכולוגית חינוכית לעיתונאי "מעריב" בן כספית. כספית הגיש לפני שבועות אחדים עתירה לבית-המשפט בבקשה שיחייב את עיריית ירושלים להעביר לידיו מידע על עבודתה של רעיית ראש הממשלה, וזאת אחרי שהעירייה סירבה למרבית מרכיבי בקשת חופש מידע שהגיש.

בין היתר דרש כספית, באמצעות בא כוחו עו"ד אלעד מן, יו"ר עמותת "העין השביעית", לקבל מידע על מועד תחילת העסקתה בעירייה, תחומי אחריותה, מסגרת שעות עבודתה ופירוט שעות הנוכחות שלה בשנתיים האחרונות.

מוקדם יותר היום (5.4) טענה נתניהו, באמצעות עו"ד יוסי כהן, כי כל רצונו של כספית הוא לפגוע בה וכי מסירת המידע תפגע בפרטיותה. בתגובה שהגישה כעת עיריית ירושלים, באמצועת עו"ד אשר עמרם, נטען גם כן כי העברת מידע על עבודתה של שרה נתניהו בעירייה תפגע בפרטיותה.

"שכרו של אדם כעובד הוא מהעניינים המובהקים הנופלים בגדר 'ענייניו הפרטיים של אדם', ופרסומם מהווה פגיעה בפרטיות מכוח החוק", נכתב בתגובת העירייה. אמנם, מודה העירייה, ישנם נושאי משרה ציבורית המחויבים לפרסם את שכרם, אולם אלו הם עובדים בכירים ואילו מעמדה של נתניהו בעירייה "אינו של עובד בכיר, אלא של עובד מן המניין".

בנוסף טוענת העירייה כי אין לה אפשרות להעביר את המידע לעיתונאי כספית שכן "מדובר במידע, שבנסיבות היותה של הגב' נתניהו אשת ראש הממשלה, יש במסירתו כדי לגרום לפגיעה בשלומה ובבטחונה של הגב' נתניהו". טענה זו, כך מובהר בתגובה, נמסרה לעירייה ממשרד ראש הממשלה.

בהמשך, ביחס לבקשה לקבל את יומנה של נתניהו בעירייה, נטען כי "גם מסירת מידע על העבר יש בה כדי פגיעה בשלומה ובטחונה של הגב' נתניהו, שעה שבאמצעות אירועי העבר ניתן ללמוד על אירועי עתיד, שחוזרים על עצמם בהתאם לשעות ומקומות עבודתה".

עוד טוענת העירייה כי כספית אץ רץ להגיש את העתירה במהירות ובפזיזות, עדות לכך שהוא מתנהל ב"חוסר תום לב" על מנת "להביא את העניין לפרסום במהירות האפשרית".

4334-02-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.1MB)