ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ נפגש בחודש ספטמבר האחרון עם ברי בר-ציון, המנהל המיוחד של רשות השידור שבפירוק, כך עולה מיומנו של הורוביץ שהתקבל בתשובה לבקשת חופש מידע שהגישה עמותת "הצלחה".

לפי היומן, ב-8 בספטמבר 2016 הגיע בר-ציון לפגישה עם הורוביץ בלשכת ראש הממשלה. בהמשך אותו החודש הגיש יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, הצעת חוק לפירוק תאגיד השידור הישראלי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הפגישה של הורוביץ עם בר-ציון לא היתה קשורה לחוק שגיבש באותם הימים ח"כ ביטן, ונקבעה קודם לכן.

הורוביץ, יש לציין, מכיר היטב את רשות השידור. תחת הממשלה הקודמת, לפני שמונה לראש לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כיהן בוועד המנהל של רשות השידור לצד מקורבים אחרים לנתניהו.

הוועד המנהל שבו כיהן הורוביץ אמור היה לפקח על הנהלת רשות השידור של אותה תקופה ולסייע לה לפעול כשורה ולקדם את הרפורמה ברשות, אולם הוועד כשל בכך באופן נחרץ. הרשות נוהלה בצורה חובבנית ואף מושחתת, הרפורמה נגררה ונגררה עד שלבסוף הוחלט לבטלה, לסגור את הרשות ולפתוח במקומה תאגיד שידור חדש. גם בתפקידו החדש של הורוביץ כראש לשכת ראש הממשלה, כך עולה מיומנו, המשיך להיות בקשר עם הנהלת הרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הפגישה בין המנהל המיוחד מטעם הכונס הרשמי לבין ראש המטה היתה פגישת היכרות מקצועית והצגת נתונים. כזכור, שימש ראש הממשלה אותה עת גם כשר התקשורת. הפגישה עם ראש לשכתו נועדה להסביר את עקרונות הפעלתה של רשות השידור בפירוק הנמצאת, רגולטורית, תחת פיקוחו של שר זה".

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.01MB)