ראש לשכת ראש הממשלה, יואב הורוביץ, נפגש בחודש נובמבר האחרון עם מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, כך עולה מיומנו של הורוביץ שהתקבל בתשובה לבקשת חופש מידע שהגישה עמותת "הצלחה".

לפי היומן, ב-16 בנובמבר נפגש הורביץ עם וייס במתחם סינמה סיטי בירושלים. יומיים קודם לכן תקף וייס בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע כוונתו לקדם את פיצול ערוץ 2.

בפאנל שנערך בכנס אילת לעיתונות אמר אז מנכ"ל חדשות 2: "מה שדחוף לראש הממשלה ולאנשים סביבו זה להשאיר אדמה חרוכה כדי שלקבוצת תקשורת חדשה בראשות שלדון אדלסון יהיה קל להתחרות. המטרה היא קודם כל ערוץ 2, ולאחר מכן הריגה של ערוץ 10. אם חשובה התחרות, למה להרוס את התאגיד? בואו נודה, עובדים על אזרחי ישראל, הם רוצים 'תקשורת שלנו'". וייס הוסיף: "אם היינו עושים בחדשות 2 כתבות מפרגנות לראש הממשלה ובעיקר לרעייתו, כל הנושא הזה לא היה עולה לדיון. זה לא שאני חושב את זה, אני יודע את זה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי הפגישה עם וייס נקבעה כחודש מראש, כלומר כחודש לפני שווייס תקף בחריפות את נתניהו. אמנם, היחסים בין חדשות ערוץ 2 לנתניהו היו מתוחים גם לפני שווייס מתח ביקורת פומבית על ראש הממשלה בכנס אילת.

בשנת 2014, לקראת תחילת כהונתו כשר התקשורת, עיכב נתניהו את התוכנית לפצל את ערוץ 2. לפי דיווח ב"הארץ", ההחלטה על העיכוב באה אחרי שתי פגישות אישיות שקיים, האחת עם המנכ"ל וייס והשנייה עם איש העסקים אודי אנג'ל, מבעלי רשת, אחת משתי זכייניות ערוץ 2. ב"הארץ" דווח כי גלעד ארדן, שר התקשורת שקידם את פיצול הערוץ, אמר באותה תקופה על נתניהו: "הוא פשוט פוחד מאבי וייס". בהמשך הדרך, ולאחר הבחירות האחרונות לכנסת, נתניהו שינה כיוון. ביולי 2016 יצא נתניהו פומבית נגד הריכוזיות של שוק הטלוויזיה בישראל והצהיר כי הגיע הזמן להכניס "ערוצי טלוויזיה וחדשות" נוספים.

כחודש חלף, ובאוגוסט של השנה שעברה שודרה ב"אולפן שישי" כתבה ביקורתית מאת אודי סגל על הנעשה בלשכת ראש הממשלה. נתניהו לא רווה נחת מהכתבה, ופרסם בעקבותיה פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו קבל על כך שב"אולפן שישי" "צינזרו" מתוך התגובה שמסר לפרסום את המשפט "זה לא 'אולפן שישי' בלי כתבה מגמתית ומכפישה נגד נתניהו או הימין". היתה זו תגובה חריגה של ראש הממשלה לאותה העת, אך בדיעבד היא הטרימה את התגובות החריפות עוד יותר ששוגרו ל"הארץ", "עובדה" וערוץ 10. בחדשות ערוץ 2 לא נותרו חייבים, ותקפו את הביקורת של ראש הממשלה עליהם.

עוד כמה שבועות חלפו, ובחודש ספטמבר האחרון, במסגרת התדרוך שמסר נתניהו לחברת קשת, כחלק מסבב הפגישות שקיים באותה תקופה עם נציגי כלי התקשורת המרכזיים, תקף ראש הממשלה ישירות את חדשות 2. "קחו את 'אולפן שישי'", אמר נתניהו לפי פרסום ב"הארץ", "יושבים שם חמישה אנשים ואחד שתוקף אותי מימין. זה כמו פורום תקשורתי במשטר הסובייטי. והם עושים עלי תחקירים. 20 שנה סורקים את בשרי ומה מצאו? שאני מעשן סיגרים".

האם מדובר בפגישה כחלק מסבב היכרות של ראש הלשכה הטרי עם מנהלים בכירים בתקשורת? אם כן, מדובר בסבב מצומצם ואקסלוסיבי במיוחד. מבדיקת יומנו של הורוביץ באותה תקופה עולה כי נפגש רק עם שניים כאלו, מנכ"ל חדשות 2 וייס, ומנהלה של רשות השידור, ברי בר-ציון. כמו חדשות 2, גם רשות השידור ניצבת במרכזם של מאמצי חקיקה שמוביל נתניהו, במקרה זה – נסיונותיו החוזרים לסגור את תאגיד השידור הישראלי.

בחברת החדשות של ערוץ 2 העדיפו שלא למסור תגובה.

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1011KB)