אתר "וואלה" פירסם תוצאות סקר לרגל יום האישה הבינלאומי, שבחן את "שיעורי התמיכה בחמש מהפוליטיקאיות הבולטות כיום – שרת המשפטים שקד, הח"כיות לבני, שלי יחימוביץ' וסתיו שפיר מהמחנה הציוני, שרת התרבות והספורט מירי רגב - לתפקיד החשוב ביותר במדינה" - ראשות הממשלה.

תוצאות הסקר, כפי שמציינת כתבת "וואלה" טל שלו, העלו כי ציפי לבני מגיעה למקום הראשון ואחריה אילת שקד, או בניסוחה של שלו: "מהסקר, שכלל הן את האוכלוסייה היהודית והן את המגזר הערבי, עולה כי שקד היא האישה הפופולרית ביותר במגזר היהודי, ומנגד זוכה לשיעורי תמיכה נמוכים במיוחד במגזר הערבי. מסיבה זו היא מתברגת במקום השני במדגם הכללי, שבו מובילה לבני".

ב"וואלה" כנראה לא היו מרוצים מתוצאות הסקר, ובחרו להכתיר אותו בכותרת שהבליטה דווקא את הפוליטיקאית שהגיעה למקום השני בסקר - אילת שקד, וגם להעניק לה בהזדמנות זאת את המקום הראשון. "סקר וואלה! NEWS: שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה", נכתב בכותרת.

"סקר וואלה! NEWS: שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה", הכותרת ב"וואלה" (צילום מסך)

"סקר וואלה! NEWS: שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה", הכותרת ב"וואלה" (צילום מסך)

גורמים באתר "וואלה" ציינו בתגובה כי מראש החליטו לערוך סקר שיכלול גם את מדגם מייצג של הציבור העברי במדינת ישראל, וזאת כדי לתת לו את הביטוי הראוי, על אף שהמהלך ייקר את עלויות הסקר. עם זאת, בהתבונן בתוצאות, הגיעו למסקנה כי הכותרת על שקד היא המתאימה ביותר.

הגורמים הסבירו כי במציאות הישראלית, רוב מוחלט של הציבור הערבי מצביע לרשימה-המשותפת ולא למפלגות ציוניות. משום כך, במצב שבו איילת שקד תעמוד בראש מפלגת ימין וציפי לבני בראש מפלגת שמאל-מרכז, מותר להניח כי המצביעים הערבים לא יצביעו לאף אחת מהן. לכן, כך נטען, היתרון של שקד הופך לרלוונטי ולמשמעותי יותר.