כונסי הנכסים של "גלובס" הסירו את תמיכתם מהצעת הרכישה של משפחת בר-און, בעלת מניות המיעוט בעיתון, והחליטו לתמוך בהצעה משופרת שהגיש האוליגרך הרוסי דוד דוידוביץ'. רק לפני ימים אחדים התייצבו הכונסים בפני השופט איתן אורנשטיין, נשיא בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, והביעו את תמיכתם בהצעה של משפחת בר-און. היום (5.3), לנוכח הצעתו החדשה של האוליגרך, הודיעו לבית-המשפט כי שינו את דעתם.

הצעתו הקודמת של דוידוביץ' הסתכמה ב-106 מיליון שקל. הצעתו החדשה עומדת על 110 מיליון שקל – 100 מיליון שקל במזומן, ועוד עשרה מיליון שקל שיועברו בתוך שלושה חודשים מאישור העסקה על-ידי בית-המשפט. תמורת סכום זה יקבל האוליגרך את מניות השליטה בחברה האם של "גלובס", מוניטין, שהיו שייכות לאליעזר פישמן לפני שירד מנכסיו. ההצעה של משפחת בר-און עמדה על כ-106 מיליון שקל, אך כללה תנאים מורכבים להעברת הכסף והתבססה על מימוש נרחב של נכסים וכספים הנמצאים כרגע בידי החברה.

רוב מניותיו של פישמן מוחזקות כיום בידי כונסי הנכסים מטעם בנק לאומי, ומיעוטן מוחזקות על-ידי כונסים מטעם בנק הפועלים. נציגיהם של שני הבנקים פנו היום לבית-המשפט ומסרו כי החליטו להעביר את תמיכתם מהצעתה של משפחת בר-און לזו של דוידוביץ'. זהותו של הרוכש תיקבע על-ידי השופט אורנשטיין.

בפנייתם של הכונסים מטעם בנק לאומי, עורכי-הדין איל רוזובסקי ורונן מטרי, ציינו השניים כי תמיכתם בהצעה של דוידוביץ' נובעת גם מהתחייבותו שלא לפטר עובדים כלשהם עד סוף חודש יוני 2018 (אם יפוטרו, יהיו זכאים לפיצויים מוגדלים). לשם השוואה, משפחת בר-און התחייבה בהצעתה להימנע מפיטורים רק עד סוף 2017.

"מצב הדברים שנוצר עם קבלת הצעת דוידוביץ' החדשה הינו כי נוצרת מובהקות בסכום התמורה לטובת הצעת דוידוביץ' החדשה הן מבחינת גובהה והן מבחינת עיתוי תשלומה, וכן קיימת מובהקות בהצעה מבחינת התנאים המוצעים לכלל העובדים", נכתב בהודעתם של עורכי-הדין רוזובסקי ומטרי.

הכונסים מזכירים כי למשפחת בר-און, כבעלת מניות מיעוט בעיתון, יש זכות לסרב להצעת הרכישה של דוידוביץ' ולהשוות אותה.

32206-09-16

לעיון בהודעותיהם של נציגי בנק לאומי ובנק הפועלים

להורדת הקובץ (PDF, 369KB)

להורדת הקובץ (PDF, 289KB)