העמותה תשע-שבע-שתיים, מפעילת האתרים "972+" ו"שיחה מקומית", תשלם למנכ"לית לשעבר שלה 39 אלף שקל, כך קבעה השופטת עידית איצקוביץ מבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו.

המנכ"לית לשעבר, סאוסן ח'ליפה, כיהנה בתפקידה כשנה וחצי בלבד לפני שפוטרה. בתביעה שהגישה לבית-הדין באמצעות עו"ד ג'יאת נאסר טענה כי פוטרה שלא כדין ומטעמים גזעניים. בתביעתה גוללה ח'ליפה את סיפור פיטוריה כמקרה שבו גוף המתיימר לפעול למען שוויון ונגד גזענות פועל בניגוד לעקרונותיו, מבליג על גילויי גזענות פנימיים ובסופו של דבר מבקש להיפטר ממנה כי סירבה לקבל זאת בהכנעה. ח'ליפה תבעה לבטל את פיטוריה ולהחזירה לעבודה, או לחלופין לפצותה ב-300 אלף שקל.

בעמותה טענו מנגד, באמצעות עו"ד עמית גורביץ', כי הטענות הללו צבועות ומניפולטיביות, שכן ח'ליפה מלכתחילה נבחרה לתפקיד בשל העדפה מתקנת, על פני מועמד יהודי שהיה בעל כישורים הולמים יותר. בעמותה הסבירו כי למן הרגע הראשון הם התגייסו כדי לסייע לח'ליפה להיכנס לתפקיד המנכ"לית, חרף חוסר נסיונה בתחום, אולם היא כשלה בתפקודה, באופן הולך ומחמיר, ובמקביל הסתכסכה עם העובדים שתחתיה ועם התורמים. בסופו של דבר, כך טענו בעמותה, ח'ליפה הסבה נזק קשה לארגון ולא היתה ברירה אלא לפטרה. בעמותה דרשו מבית-הדין שלא לבטל את פיטוריה של ח'ליפה ודחו את כל טענותיה.

שני הצדדים נפגשו בשבוע שעבר בבית-הדין לעבודה לדיון שבמהלכו הגיעו לפשרה ולפיה ח'ליפה תחזור בה מטענותיה כלפי העמותה, וכן מדרישתה לשוב לתפקיד המנכ"לית. במקביל, הוסכם, תחזור בה העמותה מטענותיה כלפי ח'ליפה. בנוסף הוסכם כי העמותה תשלם לח'ליפה, מעבר לפיצויי הפיטורים, פדיון ימי החופשה ודמי ההבראה, סכום נוסף, בין 2.5 ל-7 משכורות של המנכ"לית לשעבר. הסכום שנקבע בסופו של דבר על-ידי השופטת איצקוביץ קרוב יותר לרף התחתון שנקבע בפשרה.

27585-12-16

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 61KB)