לשכת הפרסום הממשלתית תצרף לשורותיה שלושה עובדים דוברי ערבית, כך הודיעה לאחרונה שרת התרבות והספורט מירי רגב, האחראית על הלשכה. ההודעה באה בעקבות פנייה של קואליציית ארגונים הדורשת מלפ"מ לשנות את גישתה בכל הקשור לפרסומים בשפה הערבית.

בקיץ האחרון פנו ללפ"מ מרכז אעלאם, האגודה לזכויות האזרח, יוזמות קרן אברהם והקליניקה לזכויות המיעוט הערבי-פלסטיני בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה, והעלו שורה של טענות על האופן שבו לשכת הפרסום הממשלתית מפיצה את מסריה לחברה דוברת הערבית שחיה במדינת ישראל, ואשר מונה כ-20% מכלל האוכלוסייה.

בין היתר נטען כי הלשכה אינה פועלת על-פי ההנחיות לפרסום בשפה הערבית שגיבש משרד התקשורת, אינה נסמכת על נתונים עדכניים של חשיפת האוכלוסייה הערבית לאמצעי מדיה ואינה כוללת ולו איש מקצוע אחד הדובר את השפה הערבית ("היעדר אנשי המקצוע הערבים מעורר השתאות", נטען במכתב).

מאז שנעשתה הפנייה ללפ"מ התברר כי בסוף 2015 בוצע סקר חשיפה מקיף על הרגלי צריכת התקשורת של האוכלוסייה הערבית בישראל. כעת, בעקבות שאילתה שהגיש ח"כ יוסף ג'בארין, עולה כי חל שינוי גם בהיעדר המוחלט של עובדים ערבים בלשכה. בנובמבר האחרון פנה ח"כ ג'בארין בשאילתה לשרת התרבות והספורט רגב ותהה לגבי מדיניות הפרסום של לפ"מ כלפי האוכלוסייה הערבית ואי-העסקתם של עובדים דוברי ערבית.

"מדיניות השרה הינה הגברת הפרסומים לאוכלוסייה הערבית באמצעות פלטפורמות הפרסומים הרלבנטיות", השיבה השרה רגב במכתב שנשלח לח"כ ג'בארין בסוף חודש דצמבר האחרון. עם זאת, בלשכת השרה הבהירו, כפי שטענו בלפ"מ גם בעבר, כי ישנן מגבלות המצמצמות את היקפי התקציבים לפרסום בשפה הערבית, כגון כמות אמצעי המדיה בשפה הערבית, מחירי הפרסום הנמוכים בכלי תקשורת אלו ונושאי הקמפיינים של לפ"מ.

"באשר להעסקתם של עובדים דוברי ערבית בלפ"מ", נמסר בתשובת השרה, "לפ"מ לא מעסיקה בני ובנות האוכלוסייה הערבית כי מועמדים מאוכלוסייה זו לא הגישו מועמדויות למכרזים שפורסמו בעבר". עם זאת, בהמשך המכתב מצוין כי "תוכנית השרה לקליטת עובדים דוברי ערבית היא פרסום מכרזים ייעודיים לאוכלוסייה זו. במהלך ינואר 2017 יתפרסמו 3 מכרזים לקליטת עובדים דוברי השפה ערבית".

מדוברות משרד התרבות והספורט נמסר כי שלושת המכרזים לעובדים דוברי ערבית בלפ"מ אכן פורסמו בחודש שעבר. "תפקיד אחד אויש", נמסר, "ושניים בדרך".