טענות לקשרי הון-שלטון-מקומון נכללים בכתב האישום שהוגש היום (7.2) נגד ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני. על-פי כתב האישום, שמעוני שקע בחובות של כמיליון שקל כשנדרש לממן שני הסכמי פיצויים לנשים שטענו כי פגע בהן מינית. כדי לגייס את הכסף, כך נטען, הגיע בין היתר לאיש העסקים המקומי יואל דוידי, שאף הוא נכלל בכתב האישום.

לפי כתב האישום, במסגרת יחסי התן-וקח האסורים בין שמעוני לדוידי סייע ראש העירייה לקדם את האינטרסים של איש העסקים. בתמורה העביר דוידי מאות אלפי שקלים לשמעוני, וגם דאג שראש העירייה יזכה לסיקור חיובי בכלי התקשורת המקומיים.

בשנת 2014 רכש דוידי את הבעלות במקומון "קול אשקלון", ועל-פי כתב האישום "דאג לסיקור תומך ואוהד לנאשם איתמר". שנה לאחר מכן, ב-2015, רכש דוידי גם את הבעלות באתר האינטרנט "אשקלון 10", שלפי כתב האישום באותה תקופה "ביקר בצורה נוקבת את פעילותו של הנאשם איתמר כראש עירייה ואת פעילות העירייה".

רכישת כלי התקשורת והפסקת הסיקור הביקורתי הם מרכיב קריטי בעבירת השוחד

דוידי עשה זאת, כך נטען, "בידיעה שלא מדובר בעסקה כלכלית רווחית עבורו". עוד נטען בכתב האישום כי "מיד עם רכישת האתר השבית הנאשם דוידי את פעילות האתר, וזאת בידיעתו של הנאשם איתמר".

כתב "חדשות 10" אלמוג בוקר, שחשף לראשונה את מעורבותו של שמעוני בפרשיית מין כבר בשנת 2014, העריך בראיון שהעניק בעבר ל"קול העין" כי מאחורי רכישת האתר "אשקלון 10" והשבתתו עומד מניע זר. כעת מתברר כי גם הפרקליטות הגיעה למסקנה זו.

עוד לפני שהאתר נרכש על ידי דוידי, יש לציין, ובמסגרת הסיקור הביקורתי שנכלל בו על ראש העירייה, פורסמו בו פרטים על אשה שנטען כי היא אחת מאלו שעמן הגיע שמעוני להסכם שתיקה. בשל פרסום זה נתבע הבעלים והעורך של האתר דאז, רועי רביב, ולאחרונה הסכים לפצות את האשה בעשרות אלפי שקלים ולהתנצל בפניה.

כתב האישום שהוגש היום מייחס לשמעוני ודוידי נתינה וקבלה של טובת הנאה, מעצם רכישת האתר הביקורתי והשבתתו. במלים אחרות, רכישת כלי התקשורת והפסקת הסיקור הביקורתי הם מרכיב קריטי בעבירת השוחד.

בנוסף, ובמקביל לקידום האינטרסים המסחריים של דוידי בעיר, דרש איש העסקים מראש העירייה כי "ידאג לצמצם הקצאת שטחי פרסום למקומון 'אובייקטיבי', שהתחרה במקומון 'קול אשקלון'". לפי כתב האישום, שמעוני נענה לדרישה ופעל כך שהגורמים המקצועיים בעירייה, כולל יועץ התקשורת שלה, "ישפיעו על אופן החלוקה של פרסומי העירייה בין המקומונים".

12935-02-17

להורדת הקובץ (PDF, 1.44MB)