ביום ראשון הגיש אבנר קופל, יו"ר מינהלת ליגת-העל בכדורסל, תביעה נגד אתר הספורט ONE ונגד העורכת הראשית שלו, אופירה אסייג, בסך מיליון שקל. העילה, מתוך כתב התביעה: "ידיעה שקרית ופוגענית שפורסמה באתר ביום 27.5.2009 בדבר הציפייה, כביכול, של הגברת טל קופל מלכה [זוגתו של אבנר קופל] לילד שלישי מאבנר קופל".

הידיעה פורסמה במדור הרכילות של האתר ("גליצ'ים"). "לא זו בלבד שהנתבעים לא טרחו לבדוק את תוכן הפרסום", נכתב בכתב התביעה, "אלא אף הוסיפו חטא על פשע וכתבו כי הגב' מלכה-קופל אישרה את נכונות הידיעה – דבר שאיננו נכון". נספח בחתימת רופא, שצורף לכתב התביעה, אישר כי בזמן פרסום הידיעה לא היתה קופל בהיריון.

"עניינה של תביעה זו ברדיפה עסקית ומקצועית, בלשון הרע ובחדירה בלתי נסבלת לפרטיות מטעם הנתבעים", כתב עו"ד חגי אשלגי, בא-כוחו של קופל. "לתובע נודע כי אתר ONE והגברת אופירה אסייג בפרט פועלים שיטתית בדרך של איומים על בכירים בעולם הספורט. הם מייצרים, באמצעות צוות של צלמי פפרצי ובדרכים אחרות, 'בנק' של תמונות ומידע אשר לדעתם עשויים להביך בכירים מתחום הספורט, ומביאים לידיעתם של אותם בכירים את דבר קיומם של אותם צילומים ו'מידע' מביכים במטרה להלך עליהם אימים".

קופל הוא לא הסיפור

חמור ככל שיהיה, מדובר בסיפור שעשוי לעניין את אתרי הברנז'ה והתקשורת בלבד: גורם בכיר בספורט הישראלי זועם על פרסום שגוי לטענתו, ומעביר את הוויכוח אל אולם בית-המשפט. מקרים שקרו בעבר ויחזרו בעתיד. עורכי-דין מתפרנסים יופי מהקטטות הללו. אבל מבט ועוד מבט בכתב התביעה יחשוף מסמך מכונן, לא פחות, השופך אור על מכלול האינטרסים שאופף כיום את שני השחקנים הגדולים בתקשורת הספורט הישראלית, ONE וערוץ הספורט.

קצת רקע: בנובמבר 2008 קיבלה מועצת הכבלים והלוויין החלטה (שהיתה אמורה להיכנס לתוקף ביולי הקרוב, אך מועד יישומה נדחה בשלושה חודשים), שעל-פיה לא ניתן להמשיך לשדר שידורים ישירים בערוץ 5 לייב, הערוץ בתשלום מבית ערוץ הספורט. לפי ההחלטה, כל השידורים החיים בכדורגל, כדורסל וטניס ישודרו בערוץ 5, ערוץ 5 פלוס, ערוץ ספורט1 וערוץ ספורט2, ולא בערוצים 5 לייב ו-5 גולד. מאז קבלת ההחלטה עושה ערוץ הספורט כל שביכולתו כדי לטרפדה, גם באמצעות מאבק ציבורי-תקשורתי נרחב. ONE, לעומת זאת, מגבה את יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, ומבליט את הצהרותיו בנושא.

חתימת הסכם בין מינהלת ליגת-העל בכדורסל ובין ערוץ הספורט לשידורי משחקי כדורסל הפכה את אבנר קופל צד בעניין (מינהלת הליגה מקבלת כסף עבור זכויות השידור). הוא התנגד בלהט להחלטת מועצת הכבלים והלוויין. ההשלכות, לפי כתב התביעה, היו ישירות. "לאחר שהחלה מינהלת הליגה לפעול כנגד החלטת המועצה, החלו להתפרסם באתר ידיעות שונות אודות התובע ומשפחתו אשר כל מטרתן הינה לפגוע בו ולהזיק לו", נכתב בכתב התביעה. "לאחר פרסום הידיעות פנה התובע לאופירה אסייג והפנה את תשומת לבה לידיעות הממוחזרות והשגויות בעליל. הגברת אסייג ענתה לתובע כי 'שמרתי עליך במשך תקופה ארוכה, אך בגלל שאתה עובד עם ערוץ 5 בלעדית אין לי אפשרות אחרת'".

באקט יוצא דופן דווחו פרטי הפרשה במהדורת "חדשות הספורט" של ערוץ הספורט בליל ראשון האחרון. תגובת האתר, לעומת זאת, לא הובאה בו.

אבנר קופל, אל תטעו, הוא לא הסיפור. כתב התביעה שהגיש מצייר מציאות שבה המלחמה בין ONE לערוץ הספורט הגיעה לשפלים חדשים. בעלי הון ואינטרסנטים משני הצדדים מנסים דרך כלי התקשורת שבבעלותם להשפיע על נושאים עקרוניים הנוגעים לכלל הציבור, וזאת בפריזמה של עסקיהם הפרטיים. הבעיה, כמו תמיד, היא בדרך. באמצעות עיתונות הופך דמם של אנשים הפקר.

תגובת ONE

כתב ההגנה שלONE טרם הוגש. בתגובה לתביעה נמסר: "ONE עומד מאחורי כל הפרסומים שנעשו באתר בנושא אבנר קופל ומצהיר שכל מה שנכתב נכון ומדויק ויש לו סימוכין. קופל, בעבודתו המשותפת והצמודה עם ערוץ הספורט, בעד זליגת התכנים בספורט בערוצים בתשלום, מנסה להשתמש בבית-המשפט כדי לתקוף את ,ONE המתנגד למהלכים אלו, וכדי להרפות את ידנו מהמאבק החשוב למען צרכני הספורט בישראל. אנו בטוחים כי בית-המשפט יחייב את מר קופל בהוצאות המשפט ואנו מבטיחים כי לא תביעות חסרות בסיס יגרמו לאתר ONE לנטוש את ציבור אוהדי הספורט ולהפסיק את מאבקו הצודק כנגד זליגת התכנים".