ב"ישראל היום" שברו היום עוד שיא עצמי קטן של ביזאריות ופירסמו בעמודי החדשות ידיעה על כך ששרת המשפטים, איילת שקד, החמיאה בפומבי לעיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר. "איילת שקד חלקה שבחים – לרביב דרוקר", נכתב בכותרת הידיעה, בסגנון האופייני לעורך הראשי חובב המקפים עמוס רגב. על הידיעה חתום "כתבנו לענייני מפלגות" מתי טוכפלד, שיש לשער שמתחבט כעת בסימון האתגר העיתונאי הגדול הבא בתחום סיקורו.

כותרת המשנה הדגישה כי "בלשכתה [של שקד] סירבו אתמול להתייחס". כלומר, לפי "ישראל היום" הדבר המוזר והראוי לציון הוא שבלשכת שרת המשפטים לא מצאו לנכון לאשר את קיומה של ידיעה המוצגת כעיתונאית על כך שפוליטיקאית מהקואליציה אמרה "מגיע לו כל הכבוד" על עיתונאי ביקורתי כלפי ראש הממשלה – ולא שידיעה כזו מתפרסמת בדבר דפוס המתקרא "עיתון".

שקד, אגב, אמרה את הדברים אחרי שנאמה בטקס הענקת פרס התנועה לאיכות השלטון, שדרוקר היה אחד ממקבליו. "גורמים שנכחו באירוע אמרו כי לאחר שסיימה לשבח את [ח"כ קרין] אלהרר, מישהו בקהל קרא לעברה 'תגידי משהו טוב גם על דרוקר'", נכתב ב"ליד" – הציטוט המודגש מתוך הידיעה. כלומר, ב"ישראל היום" לא הסתפקו בהוקעתה של שקד על כך ששיבחה את דרוקר, אלא גם נעצו סיכה בדרוקר באמצעות הבהרה שלפיה השבחים באו רק אחרי אילוץ מהקהל.

מתי טוכפלד (צילום מסך)

מתי טוכפלד (צילום מסך)

"כידוע", מסתיימת הידיעה של טוכפלד, "דרוקר מרבה לפרסם תחקירים וידיעות נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המאשים את דרוקר בקמפיין להפיל אותו ואת ממשלתו". כי ככה זה ביקום המקביל של עמוס רגב ומתי טוכפלד: אין אמת או שקר, נכון או לא נכון, יאה או לא יאה, יש רק בעד או נגד. בעד נתניהו ו"ישראל היום" (בידיעה מצוין כי שקד "היתה בעבר בין מגישי החוק נגד 'ישראל היום'") או נגד נתניהו ו"ישראל היום". לכן ב"ישראל היום" לא מאשימים את דרוקר שהתחקירים שלו שקריים או שגויים, אלא שהם "נגד ראש הממשלה".

עוד ניתן ללמוד מבין השורות גם על האופן שבו תופסים את הדמוקרטיה הישראלית (היחידה במזרח-התיכון) בבית ראש הממשלה ובבית "ישראל היום": עיתונאי המפרסם תחקירים על פרשיות שחיתות לכאורה הקשורות לראש הממשלה, בעצם פועל כדי "להפיל אותו". האם ב"ישראל היום" שמורים צילומים של דרוקר מחמש את הטנקים שלו ומשמן את מטוסי הקרב? מתי פרסומים עיתונאיים ביקורתיים כלפי השלטון הפכו מחובה עיתונאית של השכלת הבוחר לתעמולה אסורה והקדמה להפיכה? כנראה שמאז של"ישראל היום" קוראים עיתון, ולאנשים שמשרתים אותו קוראים "עיתונאים".

"איילת שקד חלקה שבחים – לרביב דרוקר" (הידיעה ב"ישראל היום")

"איילת שקד חלקה שבחים – לרביב דרוקר". הידיעה ב"ישראל היום"

עמוס רגב, 16.2.14 (צילום: "העין השביעית")

עורך "ישראל היום", עמוס רגב (צילום: "העין השביעית")