תושבי מדינת ישראל התעוררו הבוקר (ד') ליום של שביתה, בעקבות כוונת הממשלה לבצע קיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות. ואולם, יש גם מי שהתעוררו לבוקר אחר: ישראלים שבחרו להתעדכן במגעים בין הממשלה לרשויות דרך אתר החדשות nrg יכולים היו ללמוד אתמול בערב כי "הושג הסכם" שבזכותו "שביתת הענק ברשויות בוטלה", וללכת לישון בלי דאגות.

המידע הראשוני על פריצת הדרך התקבל במערכת nrg בסביבות השעה שמונה בערב. "עדכון: השביתה ברשויות בוטלה. עוד פרטים מיד ב-nrgnewsil", צייץ הכתב המדיני של "מקור ראשון" אריאל כהנא. "לאחר מו"מ ארוך הגיעו ראשי הרשויות ונציגי האוצר לסיכום, לפיו הפגיעה בתקציבים המוניציפליים תצומצם", דיווחו כהנא, אסף גולן ושירית אביטן-כהן בכותרת הראשית של nrg.

הדיווח הוכתר בגאווה על-ידי עורכי אתר החדשות מקבוצת אדלסון כ"פרסום ראשון" – ולא בכדי. אף כלי תקשורת מרכזי אחר לא דיווח על כך, ובצדק. הידיעה הראשית של nrg היתה גלגול של הודעה שקרית שהופצה בשעות הערב בקרב מערכות התקשורת.

זמן לא רב לאחר הפרסום השגוי ב-nrg הוציאה דוברות מרכז השלטון המקומי הבהרה שבה עדכנה את התקשורת כי מדובר בהודעה ש"הופצה על-ידי גורמים אינטרסנטיים". גם עורכי nrg קיבלו את ההודעה החד-משמעית, והידיעה שונתה והוסרה מדף הבית.

"הושג הסכים, שביתת הענק ברשויות בוטלה". nrg, כותרת ראשית, 21.12.16

"הושג הסכים, שביתת הענק ברשויות בוטלה". nrg, כותרת ראשית, 21.12.16

מי הם אותם "גורמים אינטרסנטיים"? לעת עתה לא ברור. עורך אתר nrg, יואב פרידמן, מסר ל"העין השביעית" כי הוא וכתביו אינם יודעים מי כתב את ההודעה השקרית. "ההודעה הזאת הופצה מאדם אמין בתוך קבוצה של מנכ"לי רשויות מקומיות, משם היא הגיעה אלינו, וגם מנכ"לי הרשויות המקומיות חשבו שהיא נכונה. לקח שלוש-ארבע דקות עד שהתברר שמדובר בהודעה כוזבת", אמר.

פרידמן ביקש שלא לנקוב בשמו של מפיץ ההודעה, משום שלדבריו הוא עשה זאת בתום לב ובלי לדעת שהיא אינה נכונה.