בעיתון "כלכליסט" שוב הציעו לבנק הפועלים את הסיקור הנוח ביותר בפרשה שמציגה אותו באור שלילי.

אתמול אחר הצהריים, בסביבות השעה חמש ורבע, דיווחו אלי ציפורי, עירית אבישר וסטלה קורין-ליבר באתר "גלובס" כי יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, צפוי לפרוש בקרוב מתפקידו, וזאת על רקע התנהלותו בפרשה שבה היה מעורב מנכ"ל הבנק לשעבר ציון קינן.

על-פי הדיווח, בשל העובדה שלא דיווח על תלונה שלפיה קינן תקף מינית עובדות של הבנק, ייאלץ סרוסי לעזוב את תפקיד היו"ר. באופן טבעי, הידיעה הזו פורסמה בכותרת הראשית של האתר, ונותרה במשבצת זו במשך קרוב לשעתיים.

כרבע שעה לאחר פרסום הידיעה ב"גלובס" פורסמה באתר "דה-מרקר" ידיעה דומה מאת מיכאל רוכוורגר. גם ידיעה זו עסקה בפרישה הצפויה של סרוסי מהבנק על רקע פרשת דמי השתיקה ששולמו לעובדת בעקבות תלונה על הטרדה מינית שהגישה נגד המנכ"ל לשעבר קינן. הידיעה הגיעה מיד לכותרת הראשית באתר, ונותרה שם במשך כשעתיים.

ב"כלכליסט" פעלו באופן שונה. ראשית, ידיעה על עתידו של סרוסי בבנק הפועלים פורסמה רק לקראת השעה שש וחצי, כשעה לאחר שני האתרים הכלכליים האחרים (במהלך הדקות הארוכות הללו נאלצו הגולשים בדף הבית של האתר שביקשו לדעת מה חדש בבנק הפועלים להסתפק בידיעה על השקת אפליקציה של הבנק). שנית, הידיעה על סרוסי מעולם לא הגיעה לכותרת הראשית באתר.

שלישית, וחשוב מכך, הידיעה נשאה את הכותרת "בנק ישראל על הפרסומים בעניין פרישתו של יו"ר הפועלים סרוסי: הבדיקה טרם הסתיימה", והתמקדה, כפי שאפשר ללמוד מכותרתה, בתגובה של בנק ישראל לפרסומים באתרים האחרים ולא בעצם האפשרות שסרוסי יפרוש.

הבוקר, בגרסת העיתונות המודפסת, שוב היה "כלכליסט" החריג לעומת שני מתחריו. בעוד ש"גלובס" ו"דה מרקר" (ואף "ממון") דיווחו על הפרישה הצפויה של סרוסי בשעריהם, בשער "כלכליסט" לא הוזכרה הפרשה, ובפנים העיתון דווח כי סרוסי אינו מתכוון לפרוש מתפקידו, אלא אם כן יידרש לעשות כן.

הבוקר פרסם אתר "כלכליסט" ידיעה מעודכנת, מאת רעות שפיגלמן, לפיה סרוסי לא תכנן להקדים את פרישתו מהבנק אולם בשל הפרסומים שהופיעו אתמול בעיתונות הכלכלית (שאינה "כלכליסט") שינה את דעתו והוא שוקל לפרוש מתפקידו טרם יסיים את כהונתו.

זו אינה הפעם הראשונה ש"כלכליסט" מציע לבנק הפועלים את הסיקור הנוח ביותר בפרשה זו ובפרשות מביכות אחרות מבחינת הבנק. בתחילת החודש, כשפרשת התלונה נגד קינן הפכה פומבית לראשונה, היה אתר "כלכליסט" האחרון לדווח על כך, והיחיד שבחר לא למקם את הידיעה על הפרשה בכותרתו הראשית. גם בעבר הרחוק יותר, כשנגיד בנק ישראל דרש להדיח את היו"ר הקודם של הבנק, דני דנקנר, היה "כלכליסט" כלי התקשורת שהציג את הסיקור הנוח ביותר לבנק.