אמש (ג') שודרה בתוכנית "עובדה" בערוץ 2 כתבה ביקורתית על התנהלות לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומעורבותה של אשתו שרה. נתניהו, בתגובה שמסר למערכת התוכנית, בחר שלא להתייחס לפרטי הכתבה ובמקום זאת לצטט חלקי אמירות של אילנה דיין, מגישת התוכנית, על מנת לטעון שהיא "אשת שמאל קיצוני".

ב"עובדה" בחרו לפרסם את התגובה הלא עניינית ואף עשו זאת בהבלטה: דיין עצמה הקריאה את התגובה במלואה כשהיא עומדת ברחוב לעת ערב כשמאחוריה בניין משרד ראש הממשלה. כך קרה שאת מירב תשומת הלב לשידור גרפה התגובה, שגררה מצדה תגובות רבות מקרב הציבור הרחב ובמערכת הפוליטית, וגם מעולם העיתונות עצמו. הנה כמה מהן.

מועצת העיתונות:

הזכות לתגובה על המתפרסם בתקשורת הינה זכות יסוד בכללי האתיקה העיתונאית. מועצת העיתונות מוחה על כך שהתגובה של ראש הממשלה אתמול לתחקיר "עובדה" חרגה מהמקובל, לא התייחסה לממצאי התחקיר והפכה לכתב אישום אישי כנגד ד"ר אילנה דיין".

ארגון העיתונאים:

ארגון העיתונאים מגנה את המתקפה האישית הקשה של ראש הממשלה נתניהו על העיתונאית אילנה דיין, בעקבות שידור תחקיר בתוכנית 'עובדה' אמש בערוץ 2. אנו יוצאים נגד הניסיון החוזר ונשנה של ראש הממשלה וגורמים בסביבתו לעשות דה-לגיטימציה לעיתונאים מקצועיים באמצעות תיוג פוליטי. תפקידה של העיתונות הוא להביא מידע חדש לציבור ולהציב שאלות קשות למי שנבחרו להחזיק בהגה השלטון. מצופה מנבחרי ציבור להתייחס לשאלות המוצגות להם ולתת מענה, ולא לצאת למתקפה פרועה על מי ששואל אותן בשם הציבור ולמענו".

תא הכתבים המדיניים:

תא הכתבים המדיניים מוחה בחריפות על המתקפה האישית שלוחת הרסן של לשכת ראש הממשלה נגד התוכנית 'עובדה' בערוץ 2 והעיתונאית אילנה דיין, מבכירות העיתונאיות בישראל. לראש הממשלה שמורה כמובן זכות התגובה, אך תא הכתבים מצר על כך שהתגובה שניתנה לא התייחסה כלל לממצאי התחקיר אלא היתה כולה מסמך השתלחות באילנה דיין. בדמוקרטיה השלטון לא יכול להלך אימים על עיתונאים.

המצב שבו לשכת ראש ממשלת ישראל מסרבת בעקביות להשיב לשאלות לגיטימיות של עיתונאים ומשתלחת בהם ובכלי התקשורת שלהם בצורה בוטה תוך נבירה בקורות החיים שלהם וניסון לצבוע אותם בגוון פוליטי ולפקפק באובייקטיביות שלהם – חותרת תחת עקרון חופש הביטוי.

חתומים: אילאיל שחר – גל"צ, אודי סגל – ערוץ 2, מואב ורדי – ערוץ 10, ברק רביד – 'הארץ', טל שלו – 'וואלה', דנה סומברג – 'מעריב', אריאל כהנא – 'מקור ראשון', איתמר אייכנר – 'ידיעות אחרונות', רפאל אהרון – 'טיימס אוף יזראל', ישראל יוסקוביץ – 'משפחה', מרדכי גולדמן – 'המבשר', שמעון ארן – קול-ישראל בערבית, יאיר ויינרב – ערוץ 1, רונן פולק – רשת ב', דרור אבן-ספיר ואלי הוכנברג – i24".