אני שמח לפתוח את העדכון השני שלנו השנה, והשביעי מאז יצאנו לדרך עצמאית, בהזמנה חגיגית לאירוע מרגש וחד-פעמי: ב-27 בנובמבר נחגוג 20 שנה ל"עין השביעית" במועדון הבארבי בתל-אביב, עם איחוד נדיר של מבחר להקות תור הזהב של הרוק הישראלי בשנות ה-90: אבטיפוס, איפה הילד, בלאגן, נקמת הטרקטור, קרח 9 ותערובת אסקוט (יתכן גם שיהיו עוד הפתעות של הרגע האחרון...). הזמנות למופע ניתן לקבל עבור תרומה לאתר, וכדאי למהר כי לא יישאר.

תודה גדולה מקרב לב לטל חייקין ואסף אמדורסקי (שגם מנהל מוזיקלית) הבלתי נלאים; לאמנים, שמופיעים כולם בהתנדבות, ולבארבי, שהעניק לנו את האכסנייה. עבורי, ועבור רבים שגדלו והתבגרו כאן בשנות ה-90, מדובר בפס הקול של נעורינו, וזה יהיה כיף אדיר לחגוג איתם. ההכנסות מהמופע יוקדשו כולם למימונה של "העין השביעית" – שנולדה ממש באמצע אותה תקופה, בינואר 1996.

עוד בשורה משמחת: "העין השביעית" היא הזוכה היחידה השנה בפרס דרור לשינוי חברתי. כולם מוזמנים לטקס הענקת הפרס באולם צוותא בתל-אביב, במועד קל לזכירה: שעה 11 ב-11.11. את הפרס נקבל על הטיפול העיתונאי שאנו מעניקים לסוגיות תקשורתיות הקשורות לחברה הערבית בישראל: ההדרה של ערבים מסקרים המתפרסמים בתקשורת, מפרסום נתוני הרייטינג ומחלוקת תקציבי הפרסום הממשלתי. הפעילות הזו מצטרפת כמובן ל"מדד הייצוג", הפרויקט המשותף שלנו עם עמותת סיכוי, קרן ברל כצנלסון וקבוצת יפעת. אורן פרסיקו, שמוביל את הפרויקט, והמנכ"לית המשותפת של סיכוי, ראנוק נאטור, התראיינו לאחרונה לרשת ב' וסיפרו על המדד וההישגים שקצר.

שער הגיליון הראשון של "העין השביעית", ינואר 1996 (איור: ירמי פינקוס)

שער הגיליון הראשון של "העין השביעית", ינואר 1996 (איור: ירמי פינקוס)

כבכל עדכון, אזכיר את התומכים שלנו, שבזכותם "העין השביעית" ממשיכה להיות פקוחה: ראשונים הם כמובן אתם – הגולשים – שתורמים מדי יום ומעניקים לנו את היכולת ואת הזכות להמשיך ולעבוד עבורכם. לצדם, שלוחה תודה מקרב לב לשותפים ולתורמים המוסדיים שלנו: הקרן החדשה לישראל, עמותת סיכוי, פורום קהלת, קרן ברל כצנלסון וחברת נירית זרעים. אני מקווה שבעדכון הבא נוכל להכריז על שותפים נוספים שיעזרו לנו להגשים את הרעיון שהוא "העין השביעית": גוף תקשורת חופשי, עצמאי ובלתי תלוי שפועל בתוך התקשורת הישראלית עצמה לשינוי ערכי, למען עיתונות נקייה, אמינה, וכזו שמשרתת את הציבור ולא את ההון והשלטון.

אנו פוגשים כל העת אנשים טובים ושותפים אמיצים, אבל עוד לא הגענו אל המנוחה והנחלה התקציבית, ואנחנו עדיין זקוקים לעזרתכם (אגב הדיון על העלות הכלכלית של תאגיד השידור, עשיתי חשבון סנדלרים חפוז ומצאתי שהעלות השנתית של "העין השביעית" מקבילה בערך לעלות של כ-8 שעות שידור של התאגיד). התוכן שלנו ניתן, כתמיד, חינם, וניתן לתרום בקישור הזה כדי להשתתף במימונו – העזרה החשובה ביותר היא חתימה על הוראת קבע, גם אם מדובר בסכום קטן.

ניפגש בבארבי!