ארגון הלל העולמי השעה את סבב ההרצאות שתוכנן לעיתונאי "הארץ" ארי שביט בעקבות טענותיה של כתבת אמריקאית כי תקף אותה מינית, כך מדווח הבוקר ה"פורוורד".

"לאור הנסיבות שאירעו לאחרונה, ובהתאם לעמדתנו האיתנה כלפי תקיפה מינית, ארגון הלל העולמי החליט להשעות את סבב ההרצאות בקמפוסים שתוכנן לארי שביט", כתב נשיא ומנכ"ל הארגון אריק פינגרהוט בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של הארגון.

"ארגון הלל העולמי אינו מודע לכל טענות כלפי מר שביט בדבר תקיפות מיניות במהלך ביקוריו בהלל", הובהר בהמשך ההודעה. נשיא הארגון הדגיש: "אנו מתנגדים נחרצות לתרבות האונס והתקיפה המינית בקמפוסים, ומחויבים לתמוך בניצולים".

לפני ימים אחדים פרסמה דניאל ברין, כתבת ה"ג'ואיש ג'ורנל" בלוס-אנג'לס, סיפור על אודות תקיפה מינית אישית שחוותה. ברין לא נקבה בשמו של התוקף, כדי לשמור על עקרוניות הדיון, אולם עד מהרה זוהה שביט כאדם אליו התכוונה. ברין תיארה כיצד במהלך ראיון שערכה עימו ניסה שביט לנשקה בכוח ("שעט כלפי כמו חיית פרא, תפס את עורפי ומשך אותי כלפיו"), הזמין אותה לחדרו ("רק לדקה. אנחנו לא חייבים להזדיין, אני רק רוצה לחבק אותך"), הציע לה עסקה מגונה (ראיון תמורת בילוי לילי) וגרם לה להרגיש מאוימת ומפוחדת.

ההודעה של ארגון "הלל" בנוגע לארי שביט, 28.10.16

ההודעה של ארגון "הלל" בנוגע לארי שביט, 28.10.16

אמש פרסם שביט הודעת התנצלות. "לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג'לס", מסר שביט. "היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי.

"כמי שמכבד כל אשה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה".

בערוץ 10, שבו מופיע שביט דרך קבע בתוכנית "שישי עם אילה חסון", הבהירו אתמול כי אם יתברר ששביט הוא אכן האדם שלדברי ברין תקף אותה מינית, הם לא יהססו לפעול ולהשעותו. עם זאת, עד לרגע זה לא נמסר מערוץ 10 האם אכן שביט יושעה. ב"הארץ" טענו אתמול, טרם פרסום ההתנצלות של שביט, כי אינם מגיבים לשאלות תאורטיות. הבוקר טרם מסרו האם גם בכוונתם להשעות את שביט.